Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

La fiscalia investiga els blocs de formigó que Barcelona va col·locar en alguns carrers

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La Fiscalia de Seguretat Vial de Barcelona investiga la col·locació de blocs de formigó en determinats carrers de la capital catalana per delimitar l’espai dels cotxes i els vianants, arran de la pandèmia de covid. Un advocat va denunciar la col·locació d’aquests bancs perquè podien suposar un risc per a ciclistes i motoristes i ara el ministeri públic n’estudiarà la legalitat. L’alcaldessa Ada Colau ha defensat que són elements per “guanyar pacificacions” en carrers on la velocitat s’ha reduït a 30 quilòmetres per hora.

(Aquesta notícia s’ha actualitzat amb les declaracions de l’alcaldessa Ada Colau en relació a la investigació de la fiscalia)Segons ha avançat ‘El Periódico’ i han confirmat fonts de fiscalia a l’ACN, la fiscal Isabel López Riera ha obert diligències d’investigació sobre la decisió de l’Ajuntament de situar aquests elements separadors a carrers com Consell de Cent, Rocafort i Girona, a l’Eixample barceloní. Els blocs es van situar a la calçada, on anteriorment hi havia cotxes aparcats, per tal d’ampliar l’espai per als vianants, que els solen utilitzar com a bancs per seure.Un informe pericial aportat per l’advocat, i que ara la fiscal estudia, considera que els bancs s’haurien de col·locar a les voreres o ser protegits per elements de contenció que evitin l’impacte dels vehicles, sobretot motos i bicis.Els grups municipals de JxCat i PP van advertir de la perillositat d’aquests blocs i un advocat ha aportat la denúncia i l’informe pericial al ministeri públic.Colau defensa la mesuraPreguntada per aquesta qüestió en roda de premsa, Colau ha defensat la mesura i ha assegurat que l’Ajuntament vol una Barcelona “més agradable, més verda, més sostenible, menys contaminada, menys sorollosa i més segura”. “Més del 95% dels centenars d’accidents greus a la ciutat estan relacionats amb el cotxe i la moto, la immensa majoria”, ha dit, explicant per què s’ha de reduir la velocitat a tota la ciutat. “En aquests carrers on s’han guanyat pacificacions amb elements fisics a calçada són precisament carrers on s’ha reduit la velocitat a 30”, ha afegit. L’alcaldessa ha assenyalat que la transformació de l’espai públic a Barcelona “no té marxa enrere”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió