ACN Agramunt – La 35a Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra d’Agramunt escalfa motors per obrir portes aquest cap de setmana amb els darrers muntatges d’estands i la col·locació dels torrons als mostradors. Abans de l’obertura oficial, però, enguany el divendres també ha servit per oferir una matinal formativa a una seixantena d’estudiants d’hostaleria de la mà de tres pastissers reconeguts. La directora de la fira, Tamara Lombardo, ha dit que la iniciativa ha sigut “un èxit” i que la voluntat és donar-li continuïtat. Per la seva banda, els torronaires tenen bones expectatives pel que fa a la fira i la campanya. Això, malgrat l’encariment del cacau que repercutirà lleugerament en el preu al consumidor, amb una pujada al voltant d’un 10% de mitjana.
El certamen, que tindrà lloc aquest cap de setmana del 12 i 13 d’octubre, tindrà un dels seus epicentres al Pavelló Dolç, l’espai dedicat als torronaires amb IGP Torró d’Agramunt. A banda dels expositors, la fira compta amb un ampli programa d’activitats com ara degustacions, tallers i ponències al voltant del torró i la xocolata a la pedra.
Els torronaires del municipi urgellenc esperen que sigui una bona campanya tot i l’increment de preus derivat de l’encariment de matèries primeres, sobretot del cacau, però també de l’avellana i l’ametlla. Els elaboradors, però, assumeixen la gran part d’aquest increment perquè diuen que seria “inviable” repercutir-lo tot en el consumidor, segons ha explicat Zoe Valero, de Torrons Fèlix. Així, els preus del torró de xocolata pugen enguany al voltant del 10%.
A banda dels torrons tradicionals, les firmes torronaires aprofiten la fira per donar el tret de sortida a la campanya de Nadal i presentar les seves novetats. Entre elles, Torrons Vicens destaca la línia Sinergia, en col·laboració amb cuiners de renom com Albert Adrià, Jordi Roca, Quique Dacosta i Ángel León. Per la seva banda, Virginias exposarà més de 100 especialitats de torrons, a més de prop d’un centenar més de productes.
<strong>Estrena de l’Acadèmia del Torró</strong>
La Fira del Torró ha arrencat aquest divendres al matí amb l’estrena de l’Acadèmia del Torró, una activitat formativa que ha aplegat una seixantena d’estudiants del cicle de Forneria, pastisseria i confiteria dels centres Ribera de Sió d’Agramunt i de l’Escola d’Hostaleria de Lleida.
Al llarg del matí, els joves han pogut conèixer més a fons la professió de torronaire de la mà dels pastissers Zoe Valero, de Torrons Fèlix, David Gil, d’I+Desserts, i Josep Maria Ribé, xef director de la Chocolate Academy BCN i Millor mestre xocolater d’Espanya 2005.
Tamara Lombardo ha afirmat que la primera edició ha sigut “un èxit” i que la voluntat de la fira és donar-li continuïtat. L’objectiu d’aquesta iniciativa, ha dit, és que els estudiants “puguin la potencialitat d’aquesta professió i es motivin a continuar estudiant i a fer una carrera professional en aquest àmbit”.