Divendres, 24 de setembre de 2021 - Edició 1155
La República

La FaPaC vol que el Departament d’Educació elimini progressivament els concerts i poder-ne prescindir el 2030

ACN Barcelona.-La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) vol que el Departament d’Educació elimini progressivament els concerts educatius. Per aconseguir-ho, s’oposa que el nou decret de […]

Avatar
Agències 26/09/2019

ACN Barcelona.-La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) vol que el Departament d’Educació elimini progressivament els concerts educatius. Per aconseguir-ho, s’oposa que el nou decret de concerts educatius que blindi ”l’equidistància” que manté el Departament entre l’educació privada concertada i l’educació pública. A més, la FaPaC vol instar al Govern a aprovar una norma que recuperi el consens de la dècada dels vuitanta i estableixi un procediment d’eliminació progressiu dels concerts per ”prescindir-ne” el 2030. A banda, l’entitat ha engegat un estudi per conèixer el copagament de l’escola pública a Catalunya per saber el ”cost real” de l’escolarització per a les famílies.

La FaPaC també proposa que amb aquest text, s’elimini la triple via de finançament a les escoles privades concertades, els concerts, contractes programes i subvencions. En la mateixa línia, la FaPaC vol aconseguir que s’elimini de forma ”immediata” els concerts educatius als centres privats que no tenen demanda, establint una ràtio mínima de 25 alumnes per grup per poder atorgar el concert. També proposen la creació d’un registre públic que inclogui la dotació econòmica anual de tots els centres privats concertats que existeixen a Catalunya. La FaPaC s’ha tornat a mostra crítica amb el Pacte contra la Segregació Escolar i ha manifestat la necessitat que el no u decret d’admissió d’alumnat vagi en un altre sentit, ja que el Pacte no compta amb el suport dels sindicats d’USTEC-STEs i CGT, ni la mateixa FaPaC.Amb l’estudi sobre el ”copagament”, la FaPaC vol comprovar si la disminució del pressupost del Departament ha suposat una manca de finançament en educació que ha estat compensada ”sistemàticament” per les aportacions econòmiques de les famílies. Per aquest curs, la FaPaC, que ha renovat la imatge i el web per fer-los més accessibles i intuïtius, també es fixa com a objectiu que s’implementi la partida pressupostària al Decret d’Inclusiva, vigent i sense aplicació des de 2017. Demana al departament que estableixi la formació obligatòria en educació inclusiva al professorat, iniciï una col·laboració interdepartamental entre educació i universitats per adaptar els currículums universitaris. L’entitat demana que s’incrementi la plantilla amb els professionals necessaris d’educació especial de les diferents especialitzats per donar una resposta acurada a l’alumnat amb NEE, i prescindeixi de l’externalització de la figura del vetllador com a únic mecanisme de suport a l’alumnat.