Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

La facturació del grup Henkell Freixenet cau un 7,4% el 2020

ACN Sant Sadurní d’Anoia.-El grup Henkell Freixenet va facturar un 7,4% menys durant el 2020 en comparació a l’any anterior. Segons les dades que l’empresa ha publicat aquest dimecres, durant […]

Avatar
Agències 28/04/2021

ACN Sant Sadurní d’Anoia.-El grup Henkell Freixenet va facturar un 7,4% menys durant el 2020 en comparació a l’any anterior. Segons les dades que l’empresa ha publicat aquest dimecres, durant el darrer any va facturar 1.195 milions d’euros, xifra que acaba representant un descens del 6,5% si s’ajusta el canvi de divises. La companyia destaca que la baixada ha estat continguda i ha superat el tancament del canal horeca i les limitacions del turisme. “Hem aconseguit resistir la crisi i mantenir el lideratge mundial en vins escumosos”, ressalta la firma en un comunicat. Pel que fa específicament a la marca Freixenet, ha incrementat les vendes en un 5,1%, amb 99,3 milions d’ampolles distribuïdes. Els productes Prosecco i Italian Rosé sobresurten en aquestes xifres.

Per la seva banda, el negoci de vins tranquils de Freixenet també va evolucionar positivament, amb especial incidència de la Col·lecció de Vins Freixenet, molt consumida al Regne Unit, Alemanya i el Brasil, i que arribarà a Espanya pròximament. La companyia també destaca el creixement de productes consolidats, com Mederaño i Mía, al mercat alemany. La firma atribueix aquests creixements a l’auge del consum domèstic degut al confinament. Pel que fa a la distribució regional de les vendes, als països del nord i del centre d’Europa hi va haver un augment de consum, mentre que els països del sud es van ressentir del fre del turisme i hi va haver “pèrdues importants”, que la companyia no concreta. En concret, a Espanya, França i Itàlia, on el sector on-trade representa una alta proporció del negoci, les vendes van baixar a causa de l’afectació pels tancaments i les restriccions de viatge. Amb tot, la firma apunta que a Espanya la marca Freixenet -inclou caves com Cordón Negro, Carta Nevada, Freixenet ICE o Elyssia- va mantenir el lideratge de la categoria de vins escumosos. La gamma de cava Carta Nevada va ser la més venuda i va destacar l’èxit del nou cava Carta Rosé, millor llançament de la categoria d’escumosos el 2020 segons dades IRI. En el cas del Regne Unit les vendes de les marques Freixenet i dels vins ‘i heart Wines’ van registrar un creixement de doble dígit. Als Estats Units i Mèxic, on les vendes en general també s’han ressentit per la pandèmia, les marques Freixenet i Segura Viudas han evolucionat positivament.La cavista atribueix “la capacitat de resiliència i de solidesa” davant la pandèmia al seu “caràcter internacional i innovador”. De fet, la companyia exporta més del 80% del seu producte. En concret, la major part de les vendes de la marca es concentren a Alemanya, Regne Unit, França i els Estats Units.El vicepresident i Conseller Delegat de Grup Freixenet, Pere Ferrer, reconeix que el 2020 ha estat un any “sense precedents” però celebra que la companyia ha sabut adaptar-se “i demostrar fortalesa i visió de futur per seguir sent líders en el sector i respondre a la realitat de mercat”.”De moment suposem que la demanda es recuperarà en el sector de la restauració, l’hostaleria i el sector càtering en el segon semestre de l’any, depenent del progrés de la campanya de vacunació i el desenvolupament de la pandèmia”, afegeix el CEO de Henkell Freixenet, Dr. Andreas Brokemper. De cara a aquest 2021, augura que hi haurà una estabilització del consum o, com a molt, un lleuger creixement en el segment de vins, vins escumosos i licors.