Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

La facturació del comerç electrònic a l’Estat creix un 0,2% en el segon trimestre i supera els 12.000 MEUR

|

- Publicitat -

ACN Madrid.-La facturació del comerç electrònic a l’Estat va augmentar un 0,2% interanual en el segon trimestre de 2020 i va superar els 12.000 milions d’euros, segons la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC). Els sectors d’activitat amb majors ingressos van ser els de peces de roba, amb un 9,4% de la facturació total; la subscripció a canals de televisió, amb un 4,5%, i els hipermercats, supermercats i botigues d’alimentació, amb un 4,1%. En el segon trimestre es van registrar més de 244 milions de transaccions, un 15,6% més. Les webs de comerç electrònic d’Espanya van representar el 40,6% dels ingressos, mentre que el 59,4% restant corresponia a compres fetes a pàgines de comerç electrònic a l’exterior.

La diferència entre les compres fetes des de l’estranger a pàgines espanyoles i les compres des d’Espanya a webs internacionals va suposar un dèficit de 6.085 milions d’euros. Per nombre de transaccions, el 32,4% de les compravendes es van registrar en pàgines espanyoles i un 67,6% en estrangeres.El volum de negoci de les transaccions amb origen a l’Estat i dirigides cap a l’exterior va ser de 7.143 milions d’euros, un 27,9% més que en el segon trimestre de l’any anterior. El 60,2% de les compres des d’Espanya cap a l’exterior es van dirigir a la Unió Europea. En aquest àmbit, les branques d’activitat amb més volum de negoci van ser les peces de vestir, amb un 10,4%; la subscripció a canals de televisió, un 6,1%, i els serveis auxiliars a la intermediació financera, un 4,7%. Per la seva part, les vendes des de webs estrangeres cap a Espanya van tenir una facturació de 1.058 milions d’euros, un 59,6% menys que en el segon trimestre de l’any anterior. El 54,1% van venir de la Unió Europea. Les àrees d’activitat relacionades amb el sector turístic van acaparar el 22,7% de les compres.Els ingressos de comerç electrònic dins d’Espanya van augmentar un 0,7% interanual, fins als 3.819 milions d’euros. Els electrodomèstics, imatge i so van liderar la facturació, amb un 9,7%, seguits dels hipermercats, supermercats i botigues d’alimentació, amb un 8,8%.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió