Dilluns, 27 de setembre de 2021 - Edició 1159
La República

La Diputació de Barcelona posa en marxa un servei telefònic d’atenció psicològica per a treballadors municipals

ACN Barcelona.-La Diputació de Barcelona ha posat en marxa un servei telefònic d’atenció psicològica per a treballadors municipals de totes les localitats de la província, excepte la ciutat de Barcelona. […]

Avatar
Agències 03/04/2020

ACN Barcelona.-La Diputació de Barcelona ha posat en marxa un servei telefònic d’atenció psicològica per a treballadors municipals de totes les localitats de la província, excepte la ciutat de Barcelona. La prestació, que s’ha articulat a través del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya, va dirigida a policies locals, serveis d’atenció domiciliària, agents cívics, brigada municipal, serveis de neteja i recollida de residus, transports públics, serveis funeraris o personal voluntari, entre d’altres. La institució considera que aquests professionals es troben amb una alta càrrega de feina, atenent en alguns casos situacions “d’extrema urgència vital”, com ara assumir el risc que comporta per a la salut el fet d’estar exposats al coronavirus.

Així, tots els treballadors municipals que estan en contacte directe amb la ciutadania i que, en aquests moments, es poden veure “sobrepassats” a nivell emocional.”La finalitat és escoltar, acompanyar i reduir l’estrès provocats per aquesta emergència i la decretació de l’estat d’alarma”, recull un comunicat.L’atenció es prestarà a través d’una centraleta telefònica de la Diputació de Barcelona amb capacitat de distribució de fins a 9 trucades simultànies. El servei es donarà els set dies de la setmana, amb horari de 9 del matí a 8 del vespre ininterrompudament i, en principi, durant els mesos d’abril i maig.