Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

La consultora Stratesys vol arribar als 100 MEUR de facturació en dos anys

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La consultora Stratesys s’ha proposat facturar 100 milions d’euros en dos anys, uns 40 MEUR més que el tancament del 2020. Així ho ha explicat en una entrevista a l’ACN el seu conseller delegat, Ramon Montané, que ha afegit que és un objectiu inclòs en el pla estratègic 2021-2023 de la companyia, nascuda a Barcelona fa 24 anys i especialista en tecnologies SAP, OpenText, Salesforce i Microsoft. Montané defensa que ara l’empresa es troba en el “momentum adequat” per fer aquest salt i que disposa de l’experiència i talent acumulat en els darrers anys. A Catalunya, on concentra el 20% del negoci, l’empresa espera créixer un 50% en dos anys. Actualment, Stratesys té una plantilla de 1.000 persones i presència a una desena de països.

Alguns d’aquests són Brasil, Mèxic, Colòmbia, Brasil, Argentina, Xile i els Estats Units, a més de Portugal, que va ser el primer país on Stratesys es va internacionalitzar. “La inexperiència ens va dictar que ho havíem fer a prop per les dificultats idiomàtiques, de cultura i per poder ser capaços d’aprendre com havíem de fer el nostre negoci en un altre país”, recorda Montané.Al 2004, la companyia va creuar l’Atlàntic i va obrir delegació a la ciutat colombiana de Manizales, des d’on es treballava en remot per a projectes europeus. “Aquesta forma de treballar ja l’havíem impulsat internament, els equips d’aquí feien servir els recursos de Manizales per executar projectes”, comenta en relació al teletreball, modalitat que ha calgut adoptar des de l’any passat amb motiu de la pandèmia.Precisament, l’actual context d’emergència sanitària també ha portat moltes empreses que encara no estaven prou digitalitzades a accelerar aquesta transició. Montané ha detectat un increment especialment en l’àmbit de l’última milla per l’auge del ‘delivery’ i afirma que les circumstàncies han obligat a aquells negocis que no tenen presència en aquest àmbit a ser-hi. “Ha de posar-se a l’alçada dels que estan com a capdavanters”, resumeix.El conseller delegat d’Stratesys explica que l’empresa treballa en un ‘hub’ entre Europa i Llatinoamèrica com a “unió de cultures, processos i tecnologies” perquè companyies d’ambdues bandes de l’Atlàntic puguin fer negocis. Segons precisa, es tracta d’ampliar l’estratègia que va començar a desenvolupar fa una dècada quan només operaven a Espanya i Portugal. “Al final vam decidir que havíem de ser capaços de servir primer a Amèrica i de servir multinacionals ibèriques que són capaces de tenir negocis allà”, detalla.A Europa, estudia obrir noves oficines a Holanda, Suïssa, Alemanya, Àustria i el Regne Unit, països on hi ha seus de grans multinacionals amb interessos a l’Amèrica Llatina. En total, espera arribar als 1.500 treballadors d’aquí dos anys davant els 1.000 actuals. D’aquests, 150 es troben a Catalunya, que donen servei a 60 clients. A més, aquí és on concentra el 20% del negoci global.A punt de fer els 25 anys, Stratesys, nascuda a Barcelona i amb seu social a Madrid, compta amb un miler de treballadors i ha participat en més de 1.500 projectes en 60 països. En total, ha assessorat més de 500 empreses, algunes de les quals corporacions de de l’Ibex 35 i de sectors com la logística, l’energia, les telecomunicacions, la banca i immobiliari, entre d’altres.Barcelona, com a ecosistema de les start-ups: “El més complicat és facilitar l’èxit”En l’entrevista a l’ACN, el conseller delegat de la companyia constata que Barcelona és una capital d’start-ups i s’hi ha facilitat l’inici de nous negocis. No obstant això, avisa que si es compara amb Xina i els Estats Units, la clau rau “més en el model de finançament”. “Estic d’acord que, dins d’Europa, a Barcelona s’ha fet molta tasca a l’hora de facilitar l’inici de nous negocis i això està molt ben treballat, però falta treballar l’èxit”, reitera Montané.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió