Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

La Comissió per a la Transparència de la Paeria de Lleida farà seguiment de les concessions dels serveis municipals

ACN Lleida.-La Comissió Especial per a la Transparència (CET) de l’Ajuntament de Lleida farà el seguiment de les diferents concessions dels serveis municipals, d’acord al que estableix el cartipàs de […]

Avatar
Agències 03/11/2020

ACN Lleida.-La Comissió Especial per a la Transparència (CET) de l’Ajuntament de Lleida farà el seguiment de les diferents concessions dels serveis municipals, d’acord al que estableix el cartipàs de la Paeria i els contractes amb les concessionàries. Cada servei tindrà una comissió específica, com ja funcionava en anteriors mandats i que s’iniciaran al desembre, formada per representants dels grups municipals, tècnics de les àrees implicades i representants de l’empresa concessionària. D’aquesta manera, es farà seguiment del servei de neteja viària i recollida de residus, del transport urbà de viatgers, de l’abastament d’aigua i sanejament, i de l’aparcament regulat de vehicles i dipòsit municipal.

Com a novetats, es preveu que aquestes comissions s’incloguin en el marc de funcionament de la Comissió Especial per a la Transparència, en la què podran participar-hi tots els seus membres -cal recordar que a la CET poden participar-hi la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida (FAVLL) i un representant de la Junta i Comitè d’Empresa de l’Ajuntament; així mateix, en el marc de la representativitat de les empreses concessionàries se sol·licitarà que siguin convidats els comitès d’empresa, que podran participar-hi amb veu i sense vot.En el marc de la comissió d’aquest dimarts, presidida per la regidora de Cs Maria Burrel, s’ha aprovat la proposta, en què s’especifica les persones que formen part de cada comissió i el calendari de reunions. El dia 1 de desembre, s’iniciaria la primera comissió de seguiment i control del servei de neteja viària i recollida de residus. Al gener, està prevista la del servei de transport urbà de viatgers a la ciutat. Al febrer, la del servei d’abastament d’aigua i sanejament de la ciutat. I finalment, s’ha programat per a l’abril la comissió de seguiment de la concessió del servei d’aparcament regulat de vehicles, del servei de dipòsit municipal, d’arrossegament i immobilització de vehicles a l’espai públic.La tinenta d’alcalde i regidora de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha reiterat la voluntat de l’equip de govern d’actuar amb transparència i treballar de forma conjunta per avaluar el resultat dels contractes signats per l’administració local per esmenar i millorar els serveis que s’ofereixen a la ciutadania. En aquest sentit, ha remarcat que la supervisió de les tasques encomanades és important per incorporar mesures que incrementin la seva eficàcia i l’eficiència, per revisar clàusules contractuals o per determinar canvis en la gestió. Així, també s’ha valorat positivament l’opció d’ampliar aquest seguiment de concessions i contractes a d’altres contractes com són el SAD o el de jardineria.En el marc de la CET, també s’ha donat compte de la memòria de la Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP) del 2019 i de les sis reclamacions que consten relacionades amb l’Ajuntament de Lleida. En concret, quatre formulades pel grup municipal PSC, que es van inadmetre per no tenir com a objecte el dret d’accés a la informació pública. Les altre dues les van presentar la Crida per Lleida-CUP i un ciutadà, respectivament, i en ambdós casos la GAIP va resoldre la finalització de la reclamació per la pèrdua sobrevinguda d’objecte de la Reclamació.La regidora de Ciutadans Maria Burrel ha acabat aquest dimarts el mandat al capdavant de la comissió. A la convocatòria del mes de desembre prendrà el relleu la regidora socialista Begoña Iglesias.