Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

La Comissió de la Transparència de la Paeria encarregarà un dictamen jurídic per analitzar contractacions municipals

ACN Lleida.-La Comissió de la Transparència de l’Ajuntament de Lleida ha acordat encomanar un dictamen per tal que valori jurídicament si hi ha hagut irregularitats en contractacions municipals i per […]

Avatar
Agències 02/03/2021

ACN Lleida.-La Comissió de la Transparència de l’Ajuntament de Lleida ha acordat encomanar un dictamen per tal que valori jurídicament si hi ha hagut irregularitats en contractacions municipals i per tenir pautes més clares generals de funcionament en aquest àmbit. El dictamen jurídic es contractarà segons el procediment corresponent en funció de l’import, segons han indicat des de la Paeria. En la reunió d’aquest dimarts, tots els grups municipals han acordat publicar digitalment l’informe anonimitzat que van elaborar les regidores de Lluita contra la corrupció, Elena Ferre, i de Govern Obert, Jordina Freixanet, amb l’objectiu de valorar contractacions efectuades per les regidories d’Urbanisme i d’Esports.

En la mateixa sessió, també s’ha presentat l’estalvi econòmic que permeten eines de gestió digital del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) que utilitza l’Ajuntament de Lleida. D’acord amb la metodologia d’AOC, la Paeria va estalviar el 2020 estalviar 1.859.009 euros gràcies a l’ús d’instruments com e-NOTUM (notificació electrònica), EACAT (tràmits), Via Oberta (intercanvi de tràmits entre les administracions públiques) i Tauler-E (tauler d’edictes i anuncis electrònics). D’altra banda, s’ha informat que el portal de transparència de la Paeria va rebre 36.051 vistes durant l’any 2020.En la Comissió de la Transparència també s’ha aprovat un model per donar compte de la comptabilitat dels grups municipals com estableix el cartipàs i es tractarà en la pròxima reunió. Les agendes públiques i el registre dels grups d’interès també s’han tractat en aquesta sessió i s’ha donat el termini d’un mes per establir-ne els canvis.D’altra banda, des del govern municipal han informat que l’any 2020 es van efectuar 16 peticions de dret d’accés a informació pública. D’aquest total, 10 han estat estimatòries; 3, parcialment estimatòries; una, desestimatòria; una es va resoldre amb lliurament d’informació mitjançant comunicació, i una altra s’ha resolt amb desistiment i arxiu.