Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

La CNMC aconsella revisar l’obligatorietat de mantenir les cabines telefòniques dins del servei universal

ACN Barcelona.-La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aconsellat revisar l’obligatorietat de mantenir les cabines telefòniques dins del servei universal. La comissió ha fet un informe a […]

Avatar
Agències 20/06/2019

ACN Barcelona.-La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aconsellat revisar l’obligatorietat de mantenir les cabines telefòniques dins del servei universal. La comissió ha fet un informe a petició de la Secretaria d’Estat per a l’Avançament Digital com a pas previ a la licitació que ha de fer la secretaria de cara a la prestació del servei a partir del gener del 2020, després que es determinés que les cabines havien de continuar dins del servei universal. La CNMC considera però que hi ha una disminució en el nombre, el trànsit i els ingressos unitaris per cabina de manera generalitzada en tot el territori estatal i per això demana revisar la conveniència de mantenir el caràcter obligatori.

Apunta també que altres països de la Unió Europea (UE) com França, Bèlgica, Dinamarca i Estònia han anat suprimint el caràcter universal de les cabines. A més, afirma que l’actual Codi Europeu de les Comunicacions Electròniques ja no les inclou al servei universal. D’altra banda, la CNMC considera que tant la connexió a la xarxa pública de comunicacions electròniques com la prestació del servei telefònic disponible al públic –els dos altres components que es va decidir que havien de quedar també dins del servei universal- no estarien garantides mitjançant el mercat lliure, ja que si bé la cobertura d’aquests serveis és molt elevada, “no es pot afirmar que quedi garantida la seva prestació en tot el territori nacional”. “Per tant, estaria justificat el seu manteniment com a components del servei universal”, resumeix.