Dimecres, 5 d'octubre de 2022 - Edició 1532
La República

La campanya ‘Bonus Cultura’ de Barcelona tanca amb més de 8 MEUR de negoci generat al sector

ACN Barcelona – La campanya ‘Bonus Cultura’ ha tancat amb més de 8 MEUR de negoci generat i 296.075 bonus validats. Així ho ha explicat l’Ajuntament de Barcelona en un […]

Agències 17/02/2022

ACN Barcelona – La campanya ‘Bonus Cultura’ ha tancat amb més de 8 MEUR de negoci generat i 296.075 bonus validats. Així ho ha explicat l’Ajuntament de Barcelona en un comunicat després que la iniciativa es posés en marxa el juliol de 2020 i es reedités fins al desembre de 2021. Amb una inversió de més de 2 MEUR els bonus han ajudat a fomentar el consum de cultura per part de la ciutadania i impulsar l’activitat empresarial vinculada a la creació que ha patit les restriccions per la covid-19. El consistori ha titllat la mesura “d’èxit indiscutible” i ha celebrat haver pogut ajudar el sector cultural. Els bonus s’han validat en un 58,84% dels casos en teatre, un 23,89% en llibres i un 16,32% en música.

Segons han explicat, 188 espais culturals barcelonins s’han adherit al projecte que comptava amb 17 sales de cinema, 2 festivals de cinema, 109 llibreries, 10 botigues de discos, 34 sales de teatre, 16 sales de música i 3 festivals de música. Els organitzadors del projecte han aplaudit que també hagi servit per “unir la sector” i fer front comú a un “context complicat”. “Ha obert noves portes a col·laborar i establir sinergies per futurs projectes que reforcin el sector cultural.”, han assenyalat.

‘Bonus Cultura’ ha estat una campanya conjunta de l’Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb cinc entitats del sector cultural: ADETCA, ASACC, Cambra del Llibre de Catalunya, Gremi de Llibreters de Catalunya i el Gremi de Cinemes de Catalunya.