Dissabte, 5 de desembre de 2020 - Edició 863
La República

La Cambra de Comerç de Barcelona reclama reposicionar el Mediterrani com a actor clau per la recuperació

ACN Brussel·les.-La Cambra de Comerç de Barcelona i l’Associació de Cambres de Comerç del Mediterrani han presentat aquest divendres una declaració per reposicionar el Mediterrani com a actor clau per […]

Avatar
Agències 20/11/2020

ACN Brussel·les.-La Cambra de Comerç de Barcelona i l’Associació de Cambres de Comerç del Mediterrani han presentat aquest divendres una declaració per reposicionar el Mediterrani com a actor clau per la recuperació en l’era postcovid-19. En el marc de la Setmana Mediterrània de Líders Econòmics (MedaWeek), aquestes organitzacions han alertat que la pandèmia ha destapat la necessitat urgent de reactivar l’economia per evitar una “asfixia financera i econòmica”. Per aquest motiu, impulsen una proposta amb 25 iniciatives que pretenen assentar les bases del nou model de desenvolupament econòmic en la regió mediterrània, on s’inclou la promoció de la innovació i la digitalització.

La nova declaració, presentada en les jornades organitzades per l’Associació de Cambres de Comerç i Indústria del Mediterrani i la Cambra de Comerç de Barcelona, traça una sèrie d’objectius per reactivar les economies mediterrànies. Entre ells, la promoció de l’economia verda i del mar; la participació dels joves i les dones en l’economia regional; i la creació d’un Erasmus mediterrani. També recull iniciatives com l’enfortiment de la contribució de les diàspores; el rescat i la promoció de les Pimes; l’estimulació de la competitivitat del sector privat; o l’aposta pel turisme, així com pel sector tèxtil i l’agricultura sostenible.A més, en destaca la importància de crear aliances i un teixit de relacions per ampliar el mercat i com l’impuls de l’eix Europa-Àfrica a través del Mediterrani o la creació d’un mercat d’energia regional.

Relacionats