Dilluns, 25 de gener de 2021 - Edició 914
La República

IQOXE afirma que ha destinat més de 2,8 MEUR a atendre prop de 200 reclamacions d’afectats

ACN La Canonja.-A les portes del primer aniversari de l’explosió a la planta de la Canonja, IQOXE ha informat que ja ha destinat més de 2,8 MEUR a atendre prop […]

Avatar
Agències 13/01/2021

ACN La Canonja.-A les portes del primer aniversari de l’explosió a la planta de la Canonja, IQOXE ha informat que ja ha destinat més de 2,8 MEUR a atendre prop de 200 reclamacions d’afectats per la deflagració i que, a més, està donant resposta als veïns que no tenien assegurança particular o que han tingut problemes amb les companyies. En paral·lel, l’empresa química està invertint més de 27 MEUR en renovar i optimitzar les seves instal·lacions per tal de mantenir la producció a Tarragona. Aquí, detalla, s’inclouen 4 MEUR per a la seguretat de les instal·lacions, com la creació de tres noves sales de control i la implementació d’un conjunt de salvaguardes i altres mesures per dotar la planta d’un nivell de seguretat “addicional” al que exigeix la llei.

IQOXE apunta que també construeix nous tancs d’emmagatzematge de matèria prima i de productes finals a les instal·lacions de derivats, i que està reconstruint les naus d’envasats. Precisament, a les cobertes d’aquestes naus l’empresa instal·larà gairebé 3.000 plaques fotovoltaiques per generar energia elèctrica. La inversió serà d’1 MEUR i permetrà cobrir el 20% del seu consum anual.En un comunicat difós aquest dimecres, IQOXE assenyala també que ja ha completat la instal·lació d’una nova subestació elèctrica, i que ha sotmès les seves instal·lacions als controls de seguretat “més exigents”. Afirma que ha fet proves hidràuliques al 100% dels equips de cadascuna de les plantes i que s’ha comprovat el correcte funcionament del 100% del sistema de control i de seguretat. A més, també està remodelant els edificis d’oficines i annexos.D’altra banda, en paral·lel a la reconstrucció i renovació de les instal·lacions l’empresa assenyala que ha portat a terme durant el 2020 “una intensa activitat d’atenció i suport als veïns que, com a conseqüència de l’accident, van patir danys materials als seus immobles i propietats”. Segons IQOXE, s’han atès prop de 200 reclamacions per un valor de més de 2,8 MEUR.El director general adjunt d’IQOXE, Javier de Benito, explica que “com a empresa ubicada al territori, no podem viure d’esquenes a la societat que ens acull i, en el as dels desperfectes ocasionats per l’accident, per nosaltres era prioritari i urgent trobar una solució adequada, proporcionada i cuidada en cada cas particular”.D’altra banda, IQOXE i la resta de les empreses del grup industrial Cristian Lay faran un minut de silenci aquest dijous coincidint amb el primer aniversari de l’explosió que va causar tres morts -dos empleats i un veí de Torreforta que va rebre l’impacte d’un projectil- i vuit ferits.

Relacionats