ACN Barcelona – El grup tèxtil Inditex va obtenir un benefici net de 2.768 milions d’euros durant el seu primer semestre -de febrer a juliol-, un 10,1% més que en el mateix període de l’any anterior. Segons ha informat aquest dimecres la companyia, les vendes van créixer un 7,2%, fins als 18.065 milions, amb una evolució “molt satisfactòria” tant a botigues com en línia. El benefici brut d’explotació (ebitda) va augmentar un 8,1% fins a 5.040 milions d’euros. Durant aquests sis mesos el grup va fer obertures en 34 mercats i va assolir 5.667 botigues. Per marques, Zara és la que va registrar més vendes (13.033 milions pels 12.362 de l’any passat), seguida de Bershka però a molta distància (1.382).
Les vendes a l’estat espanyol van representar un 14,7% del total del grup. Europa -sense Espanya- va ser la zona geogràfica amb més pes en les vendes, amb una quota del 49,9%. La van seguir Amèrica (18,8%) i Àsia (16,6%).
Inditex també ha avançat que la campanya de tardor/hivern ha estat “molt ben rebuda” pels clients i vendes entre l’1 d’agost i el 8 de setembre van créixer un 11% en comparació amb el mateix període de l’any anterior.