ACN Madrid – L’empresa tèxtil Inditex ha obtingut un benefici net de 1.794 milions d’euros durant el primer semestre de l’any, un 41% més que el mateix període del 2021 i el que suposa un nou màxim històric, segons els resultats publicats aquest dimecres. El grup propietari de marques com Zara ha incrementat un 24,5% les vendes en comparació amb l’any passat, fins a assolir els 14.845 milions d’euros, impulsades pel negoci en les botigues físiques, que ha crescut “de manera destacada” i continua amb aquesta tendència. Així mateix, el creixement ha estat generalitzat en totes les àrees geogràfiques. Pel que fa a les vendes en línia, Inditex ha assegurat que han progressat “de manera satisfactòria” i preveu que suposin el 30% del total de vendes el 2024.
Per botigues, la que més va vendre durant el primer semestre va ser Zara -10.927 MEUR i un 27% més que l’any passat-, i la que menys Oysho -293 MEUR i un 4% menys que el 2021-.
Per zones geogràfiques, gairebé la meitat de les vendes registrades entre l’1 de febrer i el 31 de juliol es van concentrar a Europa –sense incloure Espanya- (46,3%). Un 20,1% van ser a Amèrica, un 19,4% a l’Àsia i un 14,2% a Espanya.
El marge brut sobre vendes –la diferència entre el preu de venda d’un producte i el seu cost de producció- es va situar en el 57,9%. Pel que fa al benefici brut d’explotació (ebitda), va créixer un 30%, fins als 4.029 milions d’euros. Segons el grup, es tracta d’un nou màxim històric.
El CEO d’Inditex, Óscar Garcia, ha assegurat que els resultats demostren que el model de negoci del grup “està funcionant a ple rendiment i té un gran potencial de creixement en el futur”.
L’empresa tèxtil ha explicat que de cara a la segona meitat de l’any preveu “possibles tensions en la cadena de subministrament”. És per aquest motiu que ha anticipat “temporalment” l’inventari, que el 31 de juliol era un 43% superior a la mateixa data del 2021.
Enguany és el primer any que Marta Ortega, fill del fundador del grup, Amancio Ortega, està al capdavant de la companyia.