Dilluns, 27 de setembre de 2021 - Edició 1159
La República

IAG redueix un 46,3% les pèrdues durant el segon trimestre, amb un resultat negatiu de 2.048 MEUR

ACN Barcelona.-International Consolidated Airlines Group (IAG) ha anunciat aquest divendres un resultat negatiu de 2.048 milions d’euros en el primer semestre del 2021, un 46,3% menys que les pèrdues del […]

Avatar
Agències 30/07/2021

ACN Barcelona.-International Consolidated Airlines Group (IAG) ha anunciat aquest divendres un resultat negatiu de 2.048 milions d’euros en el primer semestre del 2021, un 46,3% menys que les pèrdues del mateix període del 2020, que van ser de 3.813 milions d’euros, segons ha informat la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els comptes del grup a la qual pertanyen British Airways, Iberia i Vueling encara estan llastats per l’efecte de la covid i la reducció del trànsit aeri mundial, ja que la capacitat de transport de passatgers del grup va ser un 21,9% la del 2019 entre abril i juny. De cara al tercer trimestre, IAG preveu arribar al 45% la capacitat del 2019, però admet que les previsions “continuen sent incertes i estan subjectes a revisió”.

Els ingressos van disminuir un 58,2% durant el primer semestre, fins als 2.212 milions d’euros, sobretot per la caiguda de la facturació que reben dels passatgers, que es va enfonsar un 72,3%.Pel que fa a la liquiditat, IAG assegura que compta amb “una sòlida posició” reforçada fins als 10.200 milions d’euros, gràcies a la formació d’iniciatives de finançament des del començament de l’any, conjuntament amb les mesures de reducció de despeses i ajornament de les aportacions a plans de pensions al Regne Unit.L’efectiu del grup es va situar en 7.700 milions d’euros a 30 de juny del 2021, cosa que representa un augment de 1.700 milions d’euros respecte al tancament de desembre.La companyia ha destacat que es van operar 1.371 vols exclusivament de càrrega en el segon trimestre, un augment davant dels 1.306 dels primers tres mesos del 2021.En una comunicació enviada a la CNMV, el conseller delegat de IAG, Luis Gallego, ha assenyalat que la “prioritat” del grup és assegurar que estan preparats “des del punt de vista operacional” i que tenen la “flexibilitat necessària” per actuar en un entorn amb “demanda latent que es manifesta quan s’aixequen les restriccions de viatge”.Aquest escenari es reflecteix en els resultats d’Iberia i Vueling, que van registrar els millors rendiments del grup a causa de les menors restriccions de viatge en alguns països d’Amèrica del Sud i la recuperació del mercat domèstic espanyol. “Sabem que la recuperació no serà homogènia, però estem preparats per aprofitar un increment en la demanda de viatges a mesura que augmentin els nivells de vacunació”, ha dit.A llarg termini, la companyia està preparant el negoci per poder emergir “més forts i competitius en una indústria que ha patit profunds canvis estructurals”, accelerant la digitalització del negoci, buscant acords amb els sindicats per “augmentar productivitat i reduir la base de costos”.