Dimecres, 5 d'octubre de 2022 - Edició 1532
La República

Henkell Freixenet tanca el 2021 amb una facturació rècord de 1.326 MEUR, un 11% més que l’any anterior

ACN Sant Sadurní d’Anoia – Henkell Freixenet ha tancat l’exercici 2021 facturant 1.326 MEUR, xifra rècord per a la companyia vinícola, que incrementa les vendes un 11% en comparació al […]

Agències 28/04/2022

ACN Sant Sadurní d’Anoia – Henkell Freixenet ha tancat l’exercici 2021 facturant 1.326 MEUR, xifra rècord per a la companyia vinícola, que incrementa les vendes un 11% en comparació al 2020. Segons ha fet públic l’empresa aquest dijous, els escumosos van tornar a encapçalar la facturació, amb 843 MEUR i un increment del 15,2%, fet que va fer créixer la quota de mercat a Espanya i Alemanya. La marca Freixenet va aglutinar bona part de les vendes, amb un augment del 8,5% i arribant al rècord de 107 milions d’ampolles distribuïdes. “Ens hem posicionat com a líders en multitud de mercats, una vegada més”, assenyala el conseller delegat del Grup Freixenet, Pedro Ferrer, que celebra els resultats malgrat les restriccions que hi va haver durant bona part de l’any passat.

En el cas de la marca Freixenet, les exportacions van mantenir-se com a mercat majoritari, amb un 80% de les vendes. Van ser els escumosos més consumits al Regne Unit, especialment amb els productes de gamma italiana. La firma destaca també l’evolució de les vendes a Alemanya i França, mentre que als Estats Units va créixer en dos dígits. La firma també celebra el creixement a mercats emergents com Canadà i Brasil.

Respecte a les altres marques internacionals del Grup, el Prosecco Mionetto va créixer un 33,2%, amb 35 milions d’ampolles venudes, i la marca de sekt alemany Henkell va augmentar un 14,3%. En paral·lel, la marca I heart Wines va assolir un nou rècord de vendes amb 32,5 milions d’ampolles i un augment del 3,0%. El licor Mangaroca Batida de Côco va créixer un 23,6%, venent 2,8 milions d’ampolles.

En el cas de les vendes globals de vins, aquestes van sumar 226 MEUR (+1,4%) mentre que les begudes espirituoses van suposar 232 MEUR (+5,6%).

“Estem experimentant una major consciència de qualitat en tots els mercats, un interès més gran pels orígens i la diversitat del vi i els vins escumosos”, apunta el CEO de Henkell Freixenet, Dr. Andreas Brokemper, que ressalta que la companyia és “líder del mercat de Cava a 98 països, líder del mercat de Prosecco a 34 països i el líder del mercat de vins escumosos a 29 països”.