Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Greenpeace valora positivament els canvis en la mobilitat implementats durant l’any de la pandèmia a Barcelona

ACN Barcelona.-Greenpeace ha valorat positivament els canvis en la mobilitat implementats durant l’any de la pandèmia a Barcelona. En el cas de la capital catalana, destaca algunes de les mesures […]

Avatar
Agències 19/05/2021

ACN Barcelona.-Greenpeace ha valorat positivament els canvis en la mobilitat implementats durant l’any de la pandèmia a Barcelona. En el cas de la capital catalana, destaca algunes de les mesures que s’han portat a terme com és el cas dels carrils bici i l’espai per al transport públic. Per contra, creu que s’ha d’avançar més en matèria de “sostenibilitat energètica”, així com el foment dels productes de proximitat. A nivell global, l’organització creu que s’hauria pogut aprofitar més les oportunitats generades per la pandèmia de la covid-19, sobretot per millorar les ciutats després del confinament. Això sí, valora “l’ambició” d’alguns ajuntaments, com és el cas del barceloní.

Segons l’organització, Barcelona va prendre la iniciativa d’adaptar els seus espais públics a la nova normalitat després de l’estat d’alarma. Abans d’autoritzar-se les primeres sortides, va anunciar un pla que contemplava “més carrils bici, millores per a l’autobús i una ampliació de l’espai per als vianants amb elements d’urbanisme tàctic”. Encara que la majoria d’aquestes actuacions “seran permanents”, Greenpeace recorda que la ciutadania demana més mesures per a una ciutat que continua “asfixiada” pel trànsit i el soroll.En matèria d’alimentació, explica que l’ajuntament va reobrir els mercats a l’aire lliure i va permetre l’accés als horts gràcies a la “pressió social”, però els productes sostenibles i de proximitat no es van fomentar de forma “destacable” enfront dels convencionals. Greenpeace assenyala que les ciutats han d’apostar per ampliar la xarxa d’horts urbans utilitzant els espais públics en desús o transformant-los per a fomentar la producció local d’aliments des de la pròpia ciutadania. A més, també haurien de crear-se i distribuir-se cistelles bàsiques d’aliments ecològics, locals i de temporada a famílies vulnerables, incloent la sostenibilitat en els menús escolars.”Barcelona ha de ser un exemple en l’ampliació d’espais públics i reducció de l’ús del vehicle privat, transitar cap a un sistema alimentari ecològic i de proximitat, i fomentar i impulsar l’autoconsum compartit i les comunitats energètiques si de veritat vol fer front a l’emergència climàtica”, assegura el coordinador de Mobilització de Greenpeace a Catalunya, Fernando Fernández.Per això, l’entitat considera que la transformació podria haver estat “més forta” respecte a l’ampliació d’espai públics i fent que els productes sostenibles de proximitat fossin “molt més accessibles” per a la població. En matèria energètica, sosté que Barcelona té molt per avançar, ja que actualment la ciutat només consumeix un 1% de la seva energia de fonts renovables.