ACN Barcelona.-Tot i valorar positivament la implantació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) a partir de l’1 de gener de l’any vinent, Greenpeace creu que la mesura ”arriba tard i és insuficient” per rebaixar els nivells de contaminació atmosfèrica ”elevats” que pateix la ciutat. L’organització ecologista creu que Barcelona necessita altres mesures que redueixen l’ús del cotxe i no només contribueixin a renovar la flota i per això aposta per prioritzar el transport públic, amb un carril Bus-VAO per entrar a la ciutat, la unió del tramvia per la Diagonal, l’acabament de la L9 o el desplegament de les ‘superilles’. Des de Greenpeace es considera que fa més d’una dècada que estan ”sobre el paper” i que són ”imprescindibles” per avançar cap a un model amb menys cotxes.
Greenpeace demana responsabilitat i ”visió de futur” a tots els grups polítics perquè no obstaculitzen un canvi ”de model imparable” i permetin que Barcelona avanci cap a la reducció del trànsit com també ho han fet altres grans ciutats eureppes. L’organtizació ecologista demana a l’Ajuntament, l’AMB i la Generalitat una planificació per incorporar mesures com ara un peatge urbà, la regulació del nombre de creuers del port i els vols del Prat.