Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

Girona vol que la Girocleta per a joves de 16 anys i el servei d’autobús per acompanyament escolar siguin gratuïts

ACN Girona.-L’equip de govern de l’Ajuntament de Girona vol que el servei de Girocleta per a joves de 16 anys i el del servei d’autobús per a l’acompanyament escolar a […]

Avatar
Agències 09/07/2021

ACN Girona.-L’equip de govern de l’Ajuntament de Girona vol que el servei de Girocleta per a joves de 16 anys i el del servei d’autobús per a l’acompanyament escolar a infants vulnerables siguin gratuïts. Es tracta d’unes propostes que l’executiu municipal portarà incloses a l’ordenança tarifària que es debatrà en el proper ple ordinari del mes de juliol, que es farà dilluns que ve. En el cas de la Girocleta seria gratuït els primers 30 minuts del servei per a tots aquells joves de 16 anys que estiguin empadronats a la ciutat. En el cas de la targeta d’acompanyament, es permetria fer quatre viatges al dia en autobús, durant el curs escolar, al tutor o tutora que acompanyés l’infant a l’escola.

Qui se’n beneficiaria serien els responsables dels menors d’entre 3 i 12 anys, escolaritzats i empadronats a Girona, amb domicili lluny del centre educatiu, i que per les circumstàncies socioeconòmiques o culturals de la família es trobin en una situació de vulnerabilitat i de desigualtat d’oportunitats per a la seva escolarització. En aquest sentit, des de l’ajuntament consideren que és important destacar que totes les accions que s’implementen en l’àmbit educatiu “tenen una continuïtat, i que la lluita contra la segregació a la ciutat de Girona compta amb una eina més per afavorir l’equitat i la igualtat d’oportunitats entre tots els infants”.A banda d’aquestes novetats, l’ordenança tarifària del transport públic de la ciutat recolliria, com fins ara, tarifes gratuïtes d’autobús per a infants menors de 12 anys i per a persones grans; a banda d’altres tarifes reduïdes, com aquelles destinades als estudiants o al jovent, o les que premien l’ús habitual del transport públic.De moment, l’ordenança s’aprovaria inicialment per ple i es traslladaria a la Comissió de Preus de Catalunya, que tindria tres mesos per pronunciar-se.