Dijous, 17 de juny de 2021 - Edició 1057
La República

Girona vol incloure el bus que uneix Sant Daniel amb el Puig d’en Roca com una nova línia de transport públic

ACN Girona .-L’Ajuntament de Girona vol incloure la línia L12 a la xarxa de transport públic després dels “bons resultats” obtinguts durant l’any en què ha funcionat com a prova […]

Avatar
Agències 11/06/2021

ACN Girona .-L’Ajuntament de Girona vol incloure la línia L12 a la xarxa de transport públic després dels “bons resultats” obtinguts durant l’any en què ha funcionat com a prova pilot. La línia enllaça Sant Daniel i la residència de Puig d’en Roca amb l’avinguda de Ramon Folch cada hora, passant pel Barri Bell i Sant Daniel. El consistori portarà la proposta d’incorporar-la a Transports Municipals del Gironès (TMG) al ple de dilluns que ve. La regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, diu que malgrat la “complexitat” per a la gestió del transport públic durant la pandèmia, s’han anat fent proves per “millorar el servei”. “El fet que sigui definitiva serà un gran avenç sobretot per Sant Daniel i els usuaris del Puig d’en Roca”, assegura Sureda.

La línia L12 va començar a funcionar el 2 de juny del 2020 com a prova durant mig any i es va allargar sis mesos més davant la inestabilitat del servei provocada per la covid-19. Un informe del consistori avala que els resultats d’aquest nou recorregut han estat “molt satisfactoris”. En concret, ‘’ha aconseguit millorar la puntualitat de l’L1 i L2, línies que ja no paren entre setmana a Puig d’en Roca, i de l’L11, que ja no s’atura a Sant Daniel. També ha millorat la freqüència de pas dels busos al barri de Sant Daniel, passant de 8 a 15 expedicions diàries, i al Puig d’en Roca, passant de 10 a 15 expedicions diàries. Per últim, s’ha millorat la capacitat de l’L11, perquè en suprimir el seu recorregut pel Barri Vell, s’han substituït els microbusos per autobusos grans i s’ha permès així donar un millor servei als barris i al Campus de Montilivi de la UdG.Durant aquest any, la nova línia ha transportat 6.321 viatgers; un 35,55% de les quals ho han fet a través de tarifes gratuïtes. De mitjana, la línia ha transportat 26 persones per dia de servei. Està previst, però, que aquest recorregut arribi als 11.272 viatgers en un any normal, a mesura que la línia es vagi consolidant.Si s’aprova per ple, passarà a ser oficialment una nova línia de TMG amb una freqüència de pas de cada hora. Tal com fa ara, circularà de dilluns a divendres feiners entre les 7 del matí i les 21.45 hores; els caps de setmana i festius no operarà.D’altra banda, dilluns passarà també pel Ple una modificació de l’ordenança municipal de circulació perquè les persones amb mobilitat reduïda puguin aparcar el seu vehicle en les zones de càrrega i descàrrega si no tenen lloc alternatiu i sense limitació de temps.