Diumenge, 20 de juny de 2021 - Edició 1060
La República

Gavà i Mataró obren a la participació ciutadana la creació de l’assistent intel·ligent Gàvius

ACN Mataró.-Els Ajuntaments de Gavà i Mataró obren a la participació de la ciutadania la recta final de la creació de l’assistent virtual Gàvius. La intenció és acabar de perfilar […]

Avatar
Agències 20/04/2021

ACN Mataró.-Els Ajuntaments de Gavà i Mataró obren a la participació de la ciutadania la recta final de la creació de l’assistent virtual Gàvius. La intenció és acabar de perfilar com ha de ser aquest nou sistema d’intel·ligència artificial amb el qual es vol facilitar el tràmit d’ajuts socials amb l’ús d’aplicacions de mòbil. S’espera que l’eina permeti tramitar les ajudes i percebre-les de forma ràpida i senzilla. Després d’haver rebut el suport dels fons europeus Urban Innovativa Actions (UIA) l’any 2019, el projecte ha anat avançant fins ara, quan els impulsors volen involucrar els usuaris potencials. Per fer-ho, es recolliran impressions a través d’un qüestionari i es crearà un grup de treball per posar en marxa una prova pilot el 2022.

La ciutadania de Mataró i Gavà podrà participar en el procés de cocreació a través de les plataformes Decidimmataro.cat, Gavà Participa i Gavà Decideix. Per una banda, els interessats podran respondre una enquesta, mentre que hi ha un segon nivell de participació a través d’un grup de treball que es reunirà periòdicament. Els ajuntaments dels dos municipis han recordat aquest dimarts que el projecte Gàvius contempla la creació de tres assistents: una aplicació mòbil per la ciutadania, un assistent per als Serveis Socials municipals, i una eina de planificació i gestió de recursos a l’Ajuntament. Segons el calendari previst, durant el 2022 es portarà a terme la prova pilot i la implementació està prevista l’any 2023 als Ajuntaments de Gavà i Mataró, amb l’opció que sigui un model traslladable a d’altres administracions d’arreu d’Europa.L’alcalde de Mataró, David Bote, ha destacat que Gàvius “està dissenyat per garantir que les persones puguin accedir de la millor manera als serveis, especialment a aquells que són de primera necessitat, com per exemple, l’alimentació”. “La pandèmia referma que hem d’avançar en la digitalització i en agilitzar la nostra relació amb la ciutadania”, ha afegit.Al seu torn, l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha defensat la innovació tecnològica com a “cabdal per desenvolupar una administració proactiva, que conegui les necessitats específiques de cada ciutadà o ciutadana i li ofereixi un servei a la seva mida”. En aquest sentit, ha augurat que Gàvius “portarà una revolució en les relacions amb la ciutadania”.