Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

FiraTàrrega converteix La Llotja en Línia en un mercat digital i permanent que sobrepassarà els dies de la fira

ACN Barcelona.-FiraTàrrega ha convertit l’espai de trobada professional La Llotja de FiraTàrrega Pro Catalan Arts en una plataforma de mercat digital i permanent per oferir serveis als professionals de les […]

Avatar
Agències 07/09/2020

ACN Barcelona.-FiraTàrrega ha convertit l’espai de trobada professional La Llotja de FiraTàrrega Pro Catalan Arts en una plataforma de mercat digital i permanent per oferir serveis als professionals de les arts escèniques acreditats més enllà dels dies de la fira en el marc de la pandèmia. Aquest 2020 la plataforma substitueix conjunturalment la trobada física que cada any es produeix a la ciutat, i dins els serveis d’aquesta plataforma s’inclourà la trobada professional virtual els propers 9 i 10 de setembre amb una programació de diverses activitats, com ara pitchings, taules de treball, presentació de projectes i converses obertes sobre temes sectorials d’interès.

El cap de l’Àrea de Professionals de FiraTàrrega, Mike Ribalta, ha destacat que la fira no volia crear “un element d’emergència” per cobrir el 2020 fins a la nova normalitat, sinó usar l’oportunitat per aplicar una eina nova que considera “útil i necessària”, que té com a objectius “visibilitzar, connectar i aprendre”. Ha reivindicat que FiraTàrrega és un espai de contacte, contracte i dinamització. En aquest terreny, ha definit La Llotja en Línia com “una plataforma per a la trobada digital”: no una àrea professional, sinó una comunitat de professionals. Ribalta ha remarcat que aquesta transcendeix al temps, ja que ha de durar almenys fins al juny, i que trenca fronteres físiques: “Estem començant a tenir acreditats que no venien mai o que no coneixen (la fira)”, ha celebrat.En concret, l’espai s’ha creat en quatre setmanes i és un repositori de professionals i de projectes on fins ara s’han acreditat 835 professionals, de 493 entitats d’arreu del món, amb presència de països com Alemanya, Bèlgica, Colòmbia, Croàcia, Iran, Irlanda, Japó, Lituània, Països Baixos, Polònia, Regne Unit, Rússia, Suècia i Xile. A més, s’han registrat 212 projectes de l’àmbit artístic i de la gestió que volen donar-se a conèixer a la comunitat professional: “És molt més gran del que no pensàvem per a un projecte pilot”, ha destacat Ribalta, que ha considerat que les dades expliquen la necessitat de trobada dels agents del sector.Una plataforma amb quatre funcionalitatsEn concret, la plataforma és accessible en un espai web de nova creació a l’adreça www.firatarrega.cat/professionals, per on poden navegar els usuaris professionals registrats i que conté quatre funcionalitats: un directori de professionals, un catàleg de projectes, una selecció de continguts triats pels agents del sector i un univers d’agrupacions temàtiques dels projectes.A més, a La Llotja en Línia, els professionals també hi poden trobar eines de personalització, cerca i tags específics per facilitar l’encontre, una agenda d’activitats d’interès per al sector així com activitats periòdiques de mercat, de trobada i d’aprenentatge.La subscripció a la plataforma és vàlida fins a l’estiu de 2021 i permet presentar projectes artístics o de gestió per compartir amb la comunitat de professionals acreditats, contactar amb professionals de tot el món i participar de la trobada professional digital del 9 i 10 de setembre 2020, així com a les activitats professionals associades al Circuit Nòmada d’exhibició d’espectacles que FiraTàrrega desenvoluparà a partir de gener de 2021.Trobada aquesta setmanaSobre el 9 i el 10, ha avançat que seran un “tast” del que volen que sigui la Llotja del futur, amb 14 activitats en dos dies. Per a les jornades s’han creat 14 càpsules segregades per idiomes, de manera que els programadors puguin fer el seu propi menú. Durant aquestes jornades hi haurà en directe 50 presentacions de projectes, i a banda, quan les companyies acabin tindran un espai de xat per tenir un primer contacte amb els programadors.En aquesta plataforma FiraTàrrega compta amb la col·laboració de Catalan Arts, la marca d’internacionalització de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), que busca eixamplar la visibilitat de les companyies catalanes i teixeix una xarxa de relacions que obren portes a la contractació internacional.El director de l’ICEC, Miquel Curanta, ha destacat que l’organització hagi treballat en una proposta alternativa davant la “incertesa” presenciada durant les darreres setmanes, i ha alabat que La Llotja virtual i el Circuit Nòmada fan que sigui una edició “especial” i molt positiva. A més, ha remarcat la capacitat de generació d’un nou model i que el manteniment d’un calendari de professionals permet dona sortida a la contractació.Per la seva banda, l’alcaldessa de Tàrrega i presidenta del Consell d’Administració, Alba Pijuan, ha destacat la reinvenció de la fira “en un any complicat” per les arts escèniques i en concret per les arts escèniques de carrer “on hi ha aglomeracions”. Ha considerat que aquesta edició no es podia fer d’altra manera que amb una edició especial amb tres potes: La Llotja en Línia “que manté l’esperit de la presencial”; la secció Suport a la Creació, amb 18 companyies; i el Circuit Nòmada. Ha lamentat que la restauració és el sector que major impacte rebrà, per això ha subratllat que el consistori ha eliminat la taxa d’ocupació de la via pública i que davant la falta de visitants, la ciutat ha programat alguns “actes petits” per a seguir donant suport presencial a la cultura.