Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

FGC espera reduir 800 tones de gasos d’hivernacle amb l’electrificació dels busos que aporten usuaris a les línies

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) espera reduir 800 tones de gasos d’hivernacle gràcies a l’electrificació dels busos que aporten usuaris a sis estacions de les línies Llobregat-Anoia i del Vallès. Al llarg del 2021, els 700.000 passatgers que facin servir cada any un bus per arribar a les estacions de Sant Vicenç, Piera, Capellades, Olesa, Bellaterra i Can Sant Joan (Sant Cugat) ho faran en un vehicle elèctric. En total, es canviaran 12 autobusos que ara són dièsel; quatre d’ells són articulats de 150 places; dos són autobusos clàssics de 80 places i els sis restants, minibusos de 30 places. L’abastiment elèctric es farà de nit menys en el cas dels quatre autobusos grans, que també es carregaran a l’estació de destí, Can Sant Joan.

El pantògraf per a la càrrega ràpida tindrà un cost per l’empresa pública de 300.000 euros. La resta de la inversió serà de 7 milions i l’assumiran les empreses concessionàries –Soler i Sauret, Transports Generals d’Olesa, Montferri, Marfina i Moventis–. Segons ha explicat el president de FGC, Ricard Font, en una roda de premsa, Ferrocarrils i la Direcció General podrien facilitar el finançament d’aquestes substitucions si l’empresa necessita ajuda.El secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, també present a la roda de premsa, ha destacat que per tirar endavant amb la descarbonització i la transició energètica calen “accions concertes” més que “discurs”. “Aquesta és una mesura que no té el volum d’altres”, ha admès, “però és la suma de moltíssims canvis d’hàbits, de moltíssimes polítiques i de moltíssimes accions”. A més, també ha remarcat que la intermodalitat sostenible és una “iniciativa innovadora”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió