Dijous, 17 de juny de 2021 - Edició 1057
La República

FERRMED impulsa un estudi de tràfic i optimització del repartiment modal en els principals corredors europeus

ACN Barcelona.-L’associació FERRMED ha impulsat un estudi sobre el trànsit i l’optimització del repartiment modal en el principals corredors de la xarxa central europea. L’estudi pretén facilitar l’establiment de les […]

Avatar
Agències 16/09/2019

ACN Barcelona.-L’associació FERRMED ha impulsat un estudi sobre el trànsit i l’optimització del repartiment modal en el principals corredors de la xarxa central europea. L’estudi pretén facilitar l’establiment de les prioritats d’actuació en cada estat membre de la Unió Europea (UE), així com ser una eina fonamental en la revisió del reglament europeu de transport prevista per al 2021. Entre d’altres, concretarà els tràfics per modalitat de transport i de forma global en els nou corredors del ‘Core Network’ de la UE, definirà les mesures que s’han de prendre per optimitzar el repartiment modal en les zones més congestionades i proposarà actuacions en la xarxa ferroviària per assolir els objectius del Llibre Blanc de la Comissió Europea, que marca un 30% del transport de mercaderies terrestre en distàncies superiors a 300 kilòmetres remolcats per ferrocarril o per barcassa el 2030.

El treball analitzarà també les terminals intermodals estratègiques, les línies principals d’unió entre elles, les línies de ‘back-up’ i les d’alimentació principals. L’organització ha situat l’impacte del transport de mercaderies en el medi ambient, que representa el 30% del total de les emissions en el sector del transport, la contribució a la congestió, els accidents i la pol·lució i les previsions que el transport de mercaderies pugi un 30% fins al 2030 com a justificants de la necessitat de l’estudi. Ha indicat també que en els darrers quinze anys no hi ha hagut un augment de la participació del ferrocarril en el conjunt del tràfic terrestre de mercaderies a Europa, que era del 17,9% el 2005 i del 17,3% el 2017.Més enllà dels avantatges econòmics, la FERRMED ha destacat que els de caràcter mediambiental “són enormes”. “Es podria aconseguir un estalvi de més de 40 milions de tones d’emissions anuals i contenir el creixement del nombre de camions a les autopistes”, ha afirmat. Està previst que l’estudi estigui finalitzat a finals del 2020.