Dijous, 2 de desembre de 2021 - Edició 1225
La República

Ferrer-Salat facilita la contractació d’alumnes del Conservatori per a produccions d’El Petit Liceu

ACN Barcelona.-La Fundació de Música Ferrer-Salat, la Fundació Conservatori del Liceu i el Gran Teatre del Liceu van signar a l’estiu un conveni per promoure la presència de joves músics […]

Avatar
Agències 24/11/2021

ACN Barcelona.-La Fundació de Música Ferrer-Salat, la Fundació Conservatori del Liceu i el Gran Teatre del Liceu van signar a l’estiu un conveni per promoure la presència de joves músics en les produccions del teatre de la Rambla. L’acord és per a tres anys, i aquesta temporada permet finançar (amb 180.000 euros) la contractació de 90 músics (estudiants i exalumnes) del Conservatori per les quatre produccions d’El Petit Liceu: el ‘Trencanous-Jazz’ (en marxa), ‘El monstre al laberint’, ‘La cuina de Rossini’ (dirigit per David Selvas) i ‘(Òh!)pera’. L’acord garanteix que els espectacles tinguin música en directe i que es pagui als músics, cosa que la institució no sempre ha pogut fer per manca de pressupost, com ha admès el director general Valentí Oviedo.

El conveni de col·laboració s’estendrà fins la temporada 2024-2025, i duran aquests tres cursos facilitarà la contractació dels alumnes de tercer i quart curs i d’exalumnes (els ‘Alumni’ que hagin abandonat el Conservatori com a molt fa cinc anys) perquè siguin els músics de les produccions d’El Petit Liceu, la programació familiar de l’equipament. L’acord s’emmarca dins el projecte educatiu del Gran Teatre del Liceu, LiceuAprèn, que té com a objectiu principal adaptar l’oferta educativa al moment actual, en consonància amb la línia docent del Conservatori Liceu de propiciar que els estudiants adquireixin experiència professional mentre s’estan formant.’Trencanous-jazz’, actualment en cartell, és el primer espectacle fruit d’aquesta col·laboració. Combina jazz i titelles per explicar l’obra clàssica de Txaikovski a través d’una mirada actual que compta amb la direcció d’escena i dramatúrgia de Joan M. Segura i direcció musical de Toni Vaquer, també professor del Conservatori. Oportunitats pagades Valentí Oviedo ha exposat aquest dimecres que històricament les produccions musicals d’El Petit Liceu han pecat de no pagar els músics participants “allò que mereixien”, per una qüestió d’equilibri pressupostari. El director general del Liceu ha reconegut que això els grinyolava, tractant-se de “la institució musical més rellevant del país”. “No ens sentíem còmodes”. De fet, per aquesta raó diverses d’aquestes produccions s’han fet amb música enregistrada i no en directe.Oviedo ha dit que van acudir a la Fundació Ferrer-Salat i també al Conservatori del Liceu per posar remei a aquesta situació. El conveni, al seu torn, afavoreix un dels objectius propis del Conservatori de “seguir acompanyant” l’alumnat en el seu camí cap a la professionalització. L’univers d’alumnes i exalumnes de clàssica i de jazz que eventualment poden beneficiar-se d’aquest conveni és de 935, ha concretat la directora general de la Fundació Conservatori del Liceu, Maria Serrat.Un “deure ètic”, diu Ferrer-SalatEl conveni es va signar abans de l’estiu, en el marc dels aniversaris del Liceu, el 185è del Conservatori i 175è del Teatre. Per part de la Fundació de Música Ferrer-Salat, la seva implicació se suma al mecenatge que ja exerceix des de fa anys al Conservatori, amb aportacions per finançar beques, classes magistrals, compra d’instruments o el programa Primària Musical amb escoles. Sergi Ferrer-Salat –també impulsor de la llibreria Finestres, entre altres iniciatives empresarials i de mecenatge- ha argumentat aquest dimecres la seva implicació en el mecenatge musical, des de la convicció que l’educació musical és “clau” per la millora del rendiment acadèmic i “trencar la meritocràcia que enquista les desigualtats socials”. Sobre l’aportació econòmica lligada a aquest nou conveni (180.000 euros anuals), el mecenes ha raonat que actuar en directe és “el que necessita un músic per sobre de tot”, i que “fer tot el possible” per afavorir aquesta sortida o immersió en el món professional és per a ell i la seva Fundació “un deure ètic dins de la cerca de l’excel·lència musical”.