Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

Federatur veu un “despropòsit” el nou registre de clients dels apartaments turístics

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Federació Catalana d’Apartaments Turístics (Federatur) ha qualificat de “despropòsit” el nou registre de clients impulsat pel Ministeri d’Interior i ha reclamat que es reconsideri. En un comunicat, la patronal sosté que la nova norma és “del tot desajustada i exageradament desmesurada” ja que obligarà els clients a donar més quantitat de dades als propietaris dels allotjaments perquè aquests les traslladin als Mossos. Entre d’altres, s’haurà de concretar com es produeix la transacció econòmica (quin tipus de targeta, l’IBAN del compte, el titular, la data de caducitat de la targeta i la data del pagament); les dades del contracte, la data i hora d’entrada i de sortida; la direcció completa i el nombre d’habitacions.

A més, la patronal assenyala que “el més sorprenent és que es demani l’URL per identificar de l’allotjament” i afegeix que amb recollir les dades de l’immoble “ja seria suficient”.

Publicitat

En un comunicat, la patronal -que representa més de mig miler d’empreses i prop de mig milió de places a Catalunya- també rebutja que s’hagi d’especificar la relació de parentiu entre viatgers, si algun d’ells és menors d’edat. “A vegades no hi ha DNI del menor o passaport, en el cas dels estrangers, i es pot  recollir la informació a partir del que manifesten els acompanyants però no es pot verificar tal i com estableix la nova norma”, apunta l’entitat, que afegeix que aquesta és una tasca que en tot cas pertany a les autoritats. “Nosaltres no podem fer de policies”, resumeix el president de Federatur, David Riba.

Per Fedatur, la nova mesura impulsada pel govern espanyol està presa “des del desconeixement total de la logística del sector dels allotjaments turístics” i adverteix que pot vulnerar a normativa de la protecció de dades.

Una de les conseqüències de la nova normativa, segons l’entitat, és que augmentarà “notablement” la càrrega de feina pel personal perquè es necessitarà un treballador a dedicació complerta a gestionar el registre d’entrada.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió