Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

FECAVEM preveu tancar març amb 3.834 motocicletes matriculades a Catalunya, per sobre de les xifres de 2019

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La patronal catalana d’automoció (FECAVEM) preveu tancar març amb 3.834 motocicletes matriculades a Catalunya, per sobre de les 3.726 registrades en el mateix mes de 2019, segons un estudi encarregat a la consultora MSI. De totes maneres, l’acumulat en el primer trimestre ha estat de 8.390 matriculacions, un 8,7% inferior a la xifra registrada en el mateix període de l’any passat. Pel que fa als automòbils de turisme, entre gener i març s’han registrat 23.495 matriculacions, un descens del 22,8% respecte a l’acumulat trimestral de l’any anterior. Al març, s’han matriculat 9.159 vehicles, un 80,2% superior a la xifra de l’any anterior.

Per la seva banda, la patronal preveu tancar març amb 288 ciclomotors matriculats, un 50,5% menys en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Entre gener i març, les previsions són de 612 matriculacions, un 74,7% inferior a les 2.420 registrades en el primer trimestre de 2020.”El mercat està en recessió i no ajuda gens haver-hi de fer front sense estímuls a la renovació del parc i augmentant la pressió fiscal”, ha lamentat el president de la patronal i el Gremi del Motor, Jaume Roura. FECAVEM ha criticat l’aplicació del barem WLTP per calcular l’Impost de Matriculació, que grava la compra de cotxes i la majoria de motocicletes, i ha proposat “neutralitzar aquest impacte fiscal” en un moment de recessió del mercat. La patronal estima que la pujada d’aquest impost va disminuir la recaptació en 105 milions d’euros el gener. “En moments com aquests, el que s’ha de fer és posar les coses fàcils per recuperar l’activitat, i no posar més dificultats”, ha lamentat.Les dades facilitades aquest dijous són una previsió, a l’espera de rebre les xifres oficials passats els dies festius de Setmana Santa.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió