Divendres, 17 de setembre de 2021 - Edició 1149
La República

Facua recomana als afectats per la fallida de Thomas Cook reclamar “devolucions i indemnitzacions”

ACN Barcelona.-Facua-Consumidors en Acció ha recomanat aquest dilluns als afectats per la fallida de Thomas Cook que reclamin tant les devolucions de les quantitats abonades pels ‘paquets turístics’ com indemnitzacions […]

Avatar
Agències 23/09/2019

ACN Barcelona.-Facua-Consumidors en Acció ha recomanat aquest dilluns als afectats per la fallida de Thomas Cook que reclamin tant les devolucions de les quantitats abonades pels ‘paquets turístics’ com indemnitzacions pels perjudicis causats. L’associació de consumidors també aconsella als clients que hagin pagat amb targeta de crèdit serveis del turoperador britànic (vols, hotels, etcètera) que contactin amb els bancs per comprovar la possibilitat de cancel·lar l’operació “o consultar si el pagament està cobert per algun tipus d’assegurança de viatge”. “La fallida de Thomas Cook evidencia les carències que segueix tenint la legislació estatal i europea en matèria de protecció dels consumidors”, ha denunciat Facua, que critica que ni aerolínies ni hotels tenen ben regulada la contractació d’assegurances, avals i fons de garanties per fer front a crisis com la insolvència del principal turoperador britànic, que opera a 16 països i compta amb 105 avions i 200 hotels.

Facua adverteix que hi ha diversos perfils d’afectats amb diferents vies de reclamació. Per exemple, els clients que hagin contractat a través d’agències ‘viatges combinats’ que incloguin serveis de transport i allotjament gestionats per Thomas Cook “han de presentar reclamacions a les pròpies agències, independentment que aquestes no tinguin cap vinculació amb el turoperador britànic en fallida”. “La legislació estableix que les agències de viatges respondran solidàriament davant els consumidors que contractin viatges combinats i aquests finalment no es prestin o tinguin anomalies”, ha recordat l’associació de consumidors. També hi ha els usuaris que hagin contractat vols amb aerolínies del grup Thomas Cook. En aquest cas, Facua indica que les reclamacions s’han de presentar directament a les companyies aèries del grup en fallida. “La legislació del sector aeri estableix que la contractació d’un vol porta implícita una assegurança obligatòria de passatgers”, ha destapat l’associació de consumidors. Facua considera que les asseguradores haurien d’assumir el pagament tant de les devolucions dels imports abonats pels bitllets aeris com les compensacions o indemnitzacions per les cancel·lacions dels vols. No obstant, i per culpa de la indefinició de la llei, Facua veu possible que les assegurances contractades “no cobreixin les cancel·lacions i es limitin a indemnitzar per accidents”. Finalment, també hi ha els viatgers que hagin contractat allotjament amb empreses del grup Thomas Cook. “Aquí les reclamacions s’han de presentar directament a aquestes empreses, però donada la seva situació d’insolvència, és previsible que no hi hagi diners per reemborsar als afectats”, ha conclòs Facua.