Dissabte, 26 de setembre de 2020 - Edició 792
La República

Espanya, a la cua del rànquing europeu d’electro-mobilitat amb només 272 punts de recàrrega nous

ACN Barcelona.-Espanya es manté a la cua d’Europa en elèctro-mobilitat. En els sis primers mesos de l’any, l’Estat només ha crescut nou dècimes en l’indicador que valora la penetració de […]

Avatar
Agències 16/09/2020

ACN Barcelona.-Espanya es manté a la cua d’Europa en elèctro-mobilitat. En els sis primers mesos de l’any, l’Estat només ha crescut nou dècimes en l’indicador que valora la penetració de vehicles electrificats i la instal·lació d’infraestructures de recàrrega amb una valoració de 17,1 punts sobre 100. Aquesta qualificació està molt per sota de la mitjana europea que se situa en 34 punts sobre 100, amb un creixement de quatre punts en aquest periode, tal com es desprèn del Baròmetre de l’Electro-Mobilitat de la patronal ANFAC. La patronal remarca que l’avanç en matèria de desenvolupament d’infraestructures de recàrrega es mostra “clarament insuficient” ja que “amb prou feines” s’han registrat 272 nous punts de recàrrega públics.

“La demanda d’electro-mobilitat està creixent, amb una oferta disponible de models cada vegada més àmplia però és necessària una dotació més gran per a les ajudes a la compra, i convertir la instal·lació massiva d’infraestructures de recàrrega en un projecte de país, perquè es desenvolupi al nivell que necessiten els objectius de descarbonització del parc el 2050”, ha assegurat José López-Tafall, director general d’ANFAC.Catalunya i Madrid són els territoris espanyols que se situen al capdavant del rànquing, amb 24,2 i 21,1 punts respectivament sobre 100. La patronal afirma que “cal esperar” a les dades del tercer i quart trimestre per determinar quin impacte està tenint el pla MOVES II en aquest indicador.Pel que fa a la penetració del vehicle electrificat, en aquest segon trimestre del 2020, tot i el creixement de nou dècimes, fins als 18,5 punts sobre 100, Espanya ha perdut una posició dins del rànquing europeu de penetració de vehicle electrificat, a favor d’Itàlia. Això situa l’Estat en la penúltima posició, només per sobre de la República Txeca i mantenint nivells molt baixos de penetració.D’altra banda, la patronal de l’automòbil remarca que l’avanç en matèria de desenvolupament d’infraestructures de recàrrega es mostra “clarament insuficient” en el segon trimestre del 2020, un alentiment que manté a Espanya en l’última posició del rànquing europeu. Per comunitats autònomes, Catalunya recupera el lideratge amb 26,2 punts sobre 100, seguida d’Aragó i el País Basc.En aquest últim trimestre, Espanya amb prou feines ha registrat 272 nous punts de recàrrega públics, aconseguint una infraestructura total de 7.879 punts. Segons Anfac, aquest fet evidencia la necessitat de posar en marxa el Pla d’Impuls a la Cadena de Valor al Sector d’Automoció per accelerar la infraestructura de recàrrega, tant en vies interurbanes i vies urbanes.Un altre estudi publicat aquest dimecres, aquesta vegada realitzat per la patronal asseguradora UNESPA, mostra que els vehicles nets guanyen a poc a poc presència als carrers. L’informe ‘El cotxe elèctric a Espanya. El parc de turismes per tipus de motor’ elaborat per Estem Segurs conclou que Madrid, Terrassa i Barcelona són les localitats on una major proporció de conductors aposta per turismes amb motor híbrid o elèctric.Madrid alberga 85.548 vehicles nets que equivalen a un 2,50% de parc mòbil madrileny. Mentre que, a Catalunya hi circulen 66.630 vehicles no contaminants, que constitueixen el 2,10% de parc mòbil català.D’acord amb l’Estadística de l’assegurança de l’Automòbil (ESA), a Espanya hi ha 23.890.000 de turismes, dels quals només un 1,46% són cotxes nets.

Relacionats