Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Es restableix la circulació de trens de la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní després de quatre mesos d’obres

|

- Publicitat -

ACN Martorell.-Renfe ha restablert aquest diumenge al matí el servei de trens de la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní després de més de quatre mesos d’obres. Els treballs s’han centrat al túnel de Martorell per adequar el gàlib als estàndards europeus, un pas necessari per construir el Corredor Mediterrani. El comissionat del govern espanyol per al corredor, Josep Vicent Boira, ha dit que aquestes obres són el “primer pas d’una operació molt més ambiciosa”, que s’ha denominat ‘Porta d’Europa’, i que permetrà l’arribada de l’ample internacional fins al nus de Vila-seca. Boira, tal com ja va avançar en una entrevista a l’ACN, ha reiterat que està previst que Barcelona i Tarragona estiguin connectades amb ample de via europeu l’any 2023.

Els trens de la línia R4 ja tornen a circular entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia des d’aquest diumenge a primera hora. La circulació estava aturada des de finals de juliol i l’enllaç entre aquestes dues localitats es feia per carretera, ja que s’estaven fent obres d’adequació al túnel de Martorell. Inicialment, els treballs s’havien de restablir el 15 de novembre, però es van demorar un mes per “causes alienes i imprevistes” a la planificació, segons va informar Adif. El comissionat del govern espanyol per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, ha visitat aquest diumenge la restauració el servei i ha dit que les obres signifiquen una “fita històrica” perquè “donem el primer pas per connectar amb ample europeu el transport de mercaderies”. Un cop enllestit el túnel de Martorell, ha explicat Boira, es procedirà a adaptar el túnel de Castellbisbal i el de Barà de manera que, el 2023, Barcelona i Tarragona ja estaran connectades amb ample de via europeu i tercer fil. Boira ja va avançar en una entrevista amb l’ACN publicada aquest dissabte que, la finalització d’aquestes actuacions, són una “passa fonamental” per a la circulació cap al sud, tot i que més enllà de Tarragona el treballs per disposar de l’ample europeu estan en una fase molt més endarrerida d’execució. Per Boira, l’operació que han denominat ‘Porta d’Europa’ és “estratègica” per dos motius principals: el medi ambient i la competitivitat. D’una banda, ha dit Boira, a l’Estat “tant sols el 4% del transport de mercaderies circulen en ferrocarril, mentre que el 96% es fa amb camions per carretera”. Això, ha dit, xoca amb l’estratègia europea de descarbonització del transport. “A Europa ens estan exigint arribar a uns objectius climàtics, que ara s’han vist radicalitzats en el sentit positiu, i no podem arribar-hi si no tenim un ferrocarril de mercaderies en condicions”, ha reblat.Pel que fa la competitivitat, Boira ha dit que a Martorell hi ha la factoria de Seat que, “fa molt temps que està esperant l’arribada de l’ample internacional”. Segons ell, això dotaria a l’empresa d’una “major competitivitat a escala europea”, ja que podria fer les importacions i exportacions internacionals per tren i no per carretera.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió