ACN Barcelona – La secretària general adjunta d’ERC, Marta Vilalta, la copresidenta de l’Assemblea de Dones i exconsellera, Dolors Bassa, i la vicesecretària general de Feminismes, Raquel Sans, han explicat a la seu del partit la nova campanya feminista que recorrerà el país en furgoneta. L’objectiu de la “ruta lila” és recórrer una vintena de poblacions per explicar “d’una manera innovadora i amb contingut didàctic” què és la bretxa salarial. Sans ha defensat els “actes de carrer” de la campanya perquè “a vegades els estudis sobre la bretxa salarial costen d’entendre” i, ha dit que la ruta pretén “traduir per al públic general l’existència d’aquesta desigualtat salarial”. La primera parada serà a Sant Cugat del Vallès el pròxim 5 de març.
Marta Vilalta, Dolors Bassa i Raquel Sans han donat a conèixer la “ruta lila” que iniciarà ERC el pròxim 5 de març, pocs dies abans del 8-M, el Dia Internacional de les Dones. La campanya feminista pretén fer arribar a la societat catalana amb actes al carrer què és la bretxa salarial. Bassa ha exposat que l’objectiu principal és explicar les causes de la diferencia salarial de manera “dinàmica i àgil” a diferents poblacions. ERC defensa la campanya perquè si la ciutadania “no és conscient que es produeixen aquestes desigualtats, no treballarà per solucionar-les”.
La campanya comptarà amb dones d’ERC com Dolors Bassa i també amb dones que són “referents en l’àmbit del feminisme” però que no formen part del partit perquè, segons ha dit Sans, “és interessant escoltar altres veus”.
Per trencar amb els actes polítics tradicionals, la campanya inclourà un concurs a la plataforma Kahoot perquè la gent hi participi i comprovi si coneix sobre el feminisme i sobre la història de les dones. La furgoneta, dissenyada per la il·lustradora Tres Voltes Rebel, recorrerà una vintena de poblacions catalanes i començarà des de Sant Cugat del Vallès.
Vilalta ha reivindicat la transformació feminista del Govern amb mesures que ja estan en marxa com la gratuïtat de l’educació dels 0 als 2 anys “per a facilitar la conciliació” i el “canguratge gratuït”. La secretària general adjunta ha assegurat que el Govern “està aixecant la bandera lila” i que ERC “no entén la república catalana si no és també una república feminista”.