Edició 1954

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 02 de desembre del 2023
Edició 1954

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 02 de desembre del 2023

ERC, CUP i comuns registren aquest dimarts la petició perquè el Parlament investigui els abusos a l’Església

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – ERC, la CUP-NCG i En Comú Podem tenen previst de registrar aquest dimarts al Parlament la petició conjunta per crear una comissió d’investigació sobre els abusos sexuals comesos en institucions de l’Església. La petició arriba al registre sense la firma de JxCat ni del PSC-Units. Els socialistes aposten per crear una comissió d’investigació que no se circumscrigui als abusos en el si de l’Església, mentre que des de JxCat encara no han decidit si hi donaran suport.

La iniciativa prové precisament d’En Comú Podem, que la va llançar la tardor passada, i ha sumat les adhesions dels republicans i dels anticapitalistes. Precisament, la líder dels comuns a la cambra, Jéssica Albiach, va explicar que la seva intenció és “conèixer tota la veritat sobre la pederàstia dins l’Església catòlica” i “depurar responsabilitats i obrir un procés de reparació a totes les víctimes”.

Publicitat

 

La creació d’aquesta comissió quedarà previsiblement en mans del ple del Parlament, que votarà si l’accepta o no. ERC, CUP-NCG i comuns sumen 50 dels 135 diputats del Parlament.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Subscriu-te al nostre butlletí

Editorial

Opinió