Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Entregues de paquets amb patinet i robots que fan sols l’inventari, entre les innovacions a les fires SIL i eDelivery

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Entregar paquets amb patinets elèctrics per reduir les emissions de gasos contaminants a les ciutats o utilitzar robots perquè facin sols l’inventari dels magatzems. Són algunes de les propostes innovadores que presenten diverses empreses a la 21a edició de la fira líder en logística SIL i a la 3a edició d’eDelivery, que han donat el tret de sortida aquest dimecres al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. Les dues fires reuneixen 710 empreses participants, de les quals un 40% d’elles són internacionals procedents de 43 països. Els salons tenen com a eixos la sostenibilitat i la digitalització, dos dels grans reptes del sector als quals les empreses busquen adaptar-se. L’empresa catalana Geever proposa un model d’entrega d’última milla “eficient”, que permet reduir un 70% les emissions en comparació amb el model d’entrega tradicional. El director general de Geever, Eduard Coves, ha explicat que aconsegueixen fer entregues més sostenibles distribuint les comandes en patinet elèctric o a peu des de micromagatzems ubicats dins de la ciutat.

“Entrem a la ciutat en horaris nocturns abans de les sis del matí en furgonetes petites per no haver d’arrossegar ineficiències del tràfic i deixem els paquets en aquests micromagatzems”, ha descrit Coves a l’ACN. A Barcelona ja tenen 40 micromagatzems instal·lats per tota la ciutat a menys de 750 metres dels punts d’entrega. Els repartidors treballen des de zones properes als punts d’entrega per poder distribuir les comandes sense utilitzar vehicles contaminants. “Donat que tenim aquests micromagatzems que són punts fixes hem pogut trencar amb les dinàmiques operatives del sector”, ha afirmat Coves, que assegura que aconsegueixen reduir les entregues fallides. A més, el director general de l’empresa destaca que així no generen “més trànsit al ja saturat de les ciutats”. A la capital catalana ja compten amb 50 repartidors i ara volen expandir-se a Madrid.D’altra banda, la ‘start-up’ d’origen anglès Internet of Things ha ideat un sistema per fer un inventari automàtic a magatzems i botigues. És un robot que es desplaça per l’espai on hi ha els productes i que llegeix els sensors que porten les caixes l’encarregat de fer-ho. “Donem connectivitat als productes per saber on són i com s’estan movent dins de casa teva”, ha explicat el responsable de l’àrea Mediterrània de la ‘start-up’, Esteban de la Torre.”Pots saber exactament el que tens sense haver de comptar res” així com “saber si alguna cosa s’ha perdut i a quina part del magatzem està”, entre d’altres aplicacions, ha dit. “S’obre un món de possibilitats”, ha afirmat de la Torre. El responsable de la ‘start-up’ a la zona del Mediterrani ha explicat que treballen en tancar acords ja avançats per aplicar la seva solució a Catalunya.Importància del sector a CatalunyaLa logística suposa el 13,6% del PIB de Catalunya, segons dades del 2018 de l’Observatori de la Logística a Catalunya, realitzat per CIMALSA. A la inauguració dels salons, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i el tinent d’alcaldia de Barcelona Jordi Martí han destacat el potencial de Barcelona i Catalunya com a “gran hub logístic” i han posat èmfasi en la necessitat de millorar les infraestructures i desenvolupar el corredor mediterrani. El ministre de Foment, José Luís Ábalos, també present a l’acte, ha coincidit que el territori català és “referent” del sector i ha afirmat que el govern espanyol està “compromès” amb el desenvolupament de les infraestructures. Ábalos ha demanat superar la “confrontació” per treballar conjuntament i fer un Pacte d’Estat de Mobilitat per allunyar els reptes de mobilitat de la conjuntura política.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió