ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona i l’associació Amics de la Rambla han engegat una campanya conjunta per dinamitzar l’emblemàtic passeig i fer que els barcelonins el “redescobreixin”. Amb l’objectiu que els ciutadans “es retrobin” amb la Rambla, han llançat una campanya de quatre setmanes de durada per tal de revitalitzar un espai molt tocat arran de la pandèmia, que ha disminuït molt el turisme. La campanya, sota el nom ‘Baixa a la Rambla’, preveu més de 50 activitats entre el 10 i el 23 de desembre, a les que s’hi sumaran les que es facin del 7 al 21 de gener del 2021.
En el marc d’aquesta campanya es faran activitats d’àmbits diversos, com tallers d’arts florals, classes de dibuix, caricatures, retrats i lectures de poesia al paper. La gastronomia també tindrà un paper central i els ciutadans podran participar en diversos tallers culinaris de la mà d’alguns dels restaurants i comerços de la zona.A més, es comptarà amb la música per dinamitzar l’espai, i hi haurà un concert de jazz al Jamboree, un espectacle de flamenc a la plaça Reial i classes de zumba al CEM Colom. També s’ha organitzat diverses rutes guiades, com ‘Ramblejant’, on un historiador farà un recorregut des de canaletes fins a la Rambla del Mar descobrint edificis singulars o mostres d’art.Segons el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament, Jaume Collboni, s’ha demostrat que “l’excés de turisme o l’absència de barcelonins té conseqüències sobre el teixit econòmic, comercial i de convivència al cor de la ciutat” i aposta perquè ara els ciutadans “tornin de forma habitual” a “gaudir de la restauració, la cultura, la passejada i la trobada a la Rambla”. Per la seva banda, el president d’Amics de la Rambla, Fermín Villar, ha destacat que totes els activitats seguiran els protocols de seguretat.