Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1097
La República

Els usuaris de l’Avant entre Girona i Barcelona critiquen que Renfe redueixi les freqüències després de la pandèmia

ACN Girona.-Prop de 450 usuaris de les línies Avant i AVE entre Girona i Barcelona reclamen a Renfe que restauri tots els trens que hi havia abans que es declarés […]

Avatar
Agències 02/07/2020

ACN Girona.-Prop de 450 usuaris de les línies Avant i AVE entre Girona i Barcelona reclamen a Renfe que restauri tots els trens que hi havia abans que es declarés l’estat d’alarma. Segons un dels viatgers que cada dia utilitzava aquesta línia per anar a treballar, Marc Rustullet, actualment “hi ha tan sols sis Avant en tot el dia” i això “impossibilita l’ús del servei”. De fet, el primer tren que surt cap a Barcelona ho fa a les 8.11 del matí. “La gent que comença a les vuit del matí no el pot agafar i han d’anar en Mitja Distància (MD) o en vehicle privat”, ha apuntat Rustullet. Els usuaris creuen que la comptanyia els ha deixat “totalment de banda” i no entenen perquè no s’han recuperat les freqüències habituals.

Els usuaris de la línia d’Avant entre Girona i Barcelona critiquen que Renfe no hagi restablert les freqüències de tren que hi havia abans de l’inici de l’estat d’alarma. Abans hi havia 15 trens que unien la capital gironina amb la barcelonina, mentre que ara “hi ha tan sols sis Avant en tot el dia” i això “impossibilita l’ús del servei”, ha explicat un dels usuaris Marc Rustullet.Ell és un dels prop de 450 membres d’un grup de Telegram que han creat els viatgers per tal de comunicar-se sobre les novetats en horaris i possibles incidències. Tots els membres del canal són viatgers que agafen periòdicament la línia d’Avant entre Figueres, Girona i Barcelona.El primer tren que surt de Girona ho fa a les 8.11 del matí. Per als passatgers això representa un problema, ja que sí comencen a treballar a les vuit del matí no arriben a temps. Per això demanen que es recuperi el tren de les 6.46 que hi havia abans de la pandèmia. Pels usuaris, aquest tren tenia prou marge com per arribar a Barcelona i després agafar el metro per entrar a treballar a temps.Per la seva banda, la companyia ha avisat que es troben en la fase 1 del pla de recuperació de freqüències i que la idea és incorporar els trens a mesura que passin les setmanes. Ho fan en funció de la demanda. De fet, fonts de la companyia han alertat que actualment els trens no van plens i per això no volen incrementar els combois. De les 1.890 places que s’ofereixen cada dia, només se n’ocupen 1.080.Els usuaris han lamentat que no se’ls hagi preguntat per la demanda. “Si l’únic tren que ofereixes és onze minuts més tard després de començar a treballar, la gent s’ha d’espavilar”, ha afegit Rustullet. Tot i així, Renfe ha insistit que estan estudiant “la nova demanda” que hi ha després del confinament. Segons l’empresa cal observar quines són les dinàmiques de mobilitat que segueix la població i, a partir d’aquí, ofertar els trens corresponents. Malgrat tot, els usuaris han insistit en què senten que la companyia els ha deixat “totalment de banda”.