Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Els transportistes de vehicles pesants desconvoquen la marxa lenta després de l’ampliació de la moratòria de la ZBE

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Les associacions de transportistes de vehicles pesants han suspès la marxa lenta prevista pel 31 de maig després de l’ampliació de la moratòria de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) per a aquest tipus de vehicles. El sector considera que l’endarreriment de l’entrada en vigor de les restriccions els ha de permetre reprendre la taula de negociació per aconseguir l’homologació de filtres i catalitzadors, un pla d’ajudes per a la renovació del sector i més seguretat jurídica. “Hem d’aconseguir posar-nos d’acord, perquè si no la moratòria serà només una puntada de peu endavant i en sis mesos ens trobarem el mateix problema”, ha assegurat el gerent del Gremi de Transport i Maquinària de la Construcció de Catalunya, José Carlos Romero, a l’ACN.

Les entitats de transport de mercaderies de Barcelona van anunciar fa una setmana la convocatòria d’una marxa lenta per reclamar la moratòria en l’entrada en vigor de les restriccions de la ZBE, entre altres aspectes.Així mateix, demanaven a les administracions una reconversió del sector “progressiva i realista”, ajudes directes per substituir els vehicles i un pla de reconversió d’aquests mitjançant l’homologació de filtres i catalitzadors. Aquest divendres, els cinc municipis metropolitans que integren la ZBE, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat han acordat ampliar la moratòria per les circumstàncies econòmiques derivades de la pandèmia. D’aquesta manera, les restriccions per als camions i autocars petits entraran en vigor l’1 de gener de 2022. En el cas dels autocars de transport col·lectiu, aquesta mesura es començarà a aplicar a partir de juliol de 2022. Per al sector, un dels principals problemes a tractar abans que arribi l’inici de les restriccions és l’edat dels conductors. Romero ha assegurat que l’edat mitjana dels transportistes és elevada i molts d’aquests, autònoms, no poden fer front al cost dels nous vehicles, de fins a 150.000 euros, i amortitzar-los abans de la jubilació. A aquest factor se suma la “impossibilitat” de renovar la flota per part d’algunes empreses amb pocs vehicles i poca capacitat de finançament. Davant aquesta situació, el representant de les associacions de transport de mercaderies de Barcelona ha reclamat a les administracions un pla de reconversió dels vehicles mitjançant l’homologació de filtres i catalitzadors o ajudes directes per facilitar la compra de nous camions.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió