Edició 2271

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 13 de octubre del 2024
Edició 2271

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 13 de octubre del 2024

Els sindicats de Seat exigeixen alternatives industrials per assegurar el futur de la planta de Components del Prat

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – CCOO i UGT han reclamat a Seat que el pla industrial que es negocia en la renovació del 20è conveni sigui “una prioritat” i han exigit a la direcció que concreti alternatives que assegurin el futur de la fàbrica de Components del Prat de Llobregat, que ara produeix caixes de canvis, de la mateixa manera que per la resta de centres, “garantint l’ocupació i les condicions laborals”. Els sindicats majoritaris no veuen just que Seat estigui “pràcticament descartada” de les decisions que està prenent el grup Volkswagen per l’assemblatge de bateries i fabricació del motor elèctric, que “s’allunyen del que es va comprometre” a l’hora de rebre ajuts del PERTE i “deixen en aquests moments sense alternativa i futur” la planta del Prat.

CCOO i UGT han publicat un comunicat valorant la tercera reunió per negociar el 20è conveni de Seat, en la qual es va traçar un calendari de feina. La direcció té la intenció de tancar el conveni a finals d’abril, una agenda de reunions que els sindicats veuen “excessivament curta en el temps” per la transcendència dels temes a tractar com la transició al vehicle elèctric i el pla industrial del futur de Seat.

Publicitat

Les organitzacions sindicals estan preocupades especialment per la fàbrica de Components, en uns moments en què sembla que la partida per quedar-se la fabricació del motor elèctric l’ha guanyat la planta hongaresa d’Audi a Györ, decisió que el consorci alemany ha d’oficialitzar en les properes setmanes. 

Els dos sindicats són conscients que el vehicle elèctric “suposa una menor càrrega de feina en l’actual cadena de valor del sector de l’auto” però han insistit que “s’han de buscar alternatives industrials i nous modes de negocis”, com ara la gestió de dades, l’ecosistema de les bateries, els components de software o l’economia circular per donar una segona vida a les piles.

En aquest sentit, fonts sindicals indiquen que seria “un error” tancar el 20è conveni si no hi ha una alternativa industrial pel centre de Components del Prat.

A més, UGT i CCOO han reclamat a l’empresa que es comprometi a realitzar un referèndum vinculant entre la plantilla per validar un hipotètic preacord.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió