Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Els partits es comprometen a reduir el cost de la campanya electoral

|

- Publicitat -

ACN Madrid.-La pràctica totalitat dels partits polítics amb representació al Congrés han signat aquest dimecres un acord per a la reducció del cost de la campanya electoral. El document, de tres pàgines, estableix que renuncien a la fabricació i instal·lació de banderoles als llocs gratuïts que cedeixen els ajuntaments, així com a contractar publicitat exterior o espais comercials per a la col·locació de cartells i altres formes de propaganda electoral. L’acord és per a totes les candidatures, tan al Congrés com al Senat, i a totes les circumscripcions electorals, incloses aquelles on els signants es presentin en coalició amb altres formacions.

L’acord ha estat signat pel PSOE, PP, Cs, Podem, Vox, ERC, PSC, JxCAT, Compromís, IU, Catalunya en Comú i el PRC. Amb tot, no ha estat unànime i se n’ha despenjat el PNB adduint que no pot competir amb la campanya mediàtica de les grans formacions espanyoles. “Això significaria que desapareixem i que la ciutadania basca no sàpiga ni que existim”. El compromís de reducció del cost de la campanya va una mica més enllà de les mesures que ja contemplava la reforma de la Llei electoral del 2016, que establia que en cas de repetició electoral el període de campanya passa de 15 dies a 8 i reduïa les subvencions per a propaganda electoral. Malgrat que comparteixen l’objectiu, els partits han intercanviat retrets durant la jornada sobre aquesta qüestió. El PP ha fet públic un comunicat on assegura que els espanyols “no necessiten veure banderoles publicitàries als fanals, sinó propostes reals”, però on apunta que “els culpables d’aquesta situació no volen que els ciutadans recordin que són ells els que van bloquejar la possibilitat que Espanya tingui un govern”. Podem i Cs també han afirmat, tot i que les dues formacions consideren que no és suficient han demanat un mailing únic, de manera que els ciutadans rebin a casa un sol sobre amb la publicitat electoral, fet que segons les dues formacions representaria un estalvi d’entre 18 i 20 milions d’euros. El PNB, per contra, s’ha desmarcat de l’acord i ha qualificat de “demagògica” i “ridícula” la proposta de les altres formacions. Els nacionalistes bascos han recordat que a Euskadi ja hi ha un acord entre partits previ a aquest escrit per fer una campanya sostenible.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió