Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

Els opositors al Quart Cinturó es manifestaran el 26 de febrer a Sabadell per exigir l’aturada del projecte

|

- Publicitat -

ACN Sabadell – La plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) es manifestarà el 26 de febrer a Sabadell per pressionar al Govern i el PSC per a què no avancin en la construcció d’aquesta infraestructura. El col·lectiu es mostra escèptic amb la viabilitat del pacte a què aquest dimecres han arribat ERC i els socialistes, on hi ha el compromís per signar un acord que permeti fer l’estudi informatiu de l’obra i pagar la construcció. “Hi ha per davant una tramitació administrativa molt llarga i caldrà veure si el projecte ho supera”, avisen. Posen com a exemple el tram de la B-40 entre Terrassa i Abrera, del quan se’n va encarregar l’estudi informatiu fa 30 anys i encara no està inaugurat.

Els opositors a la B-40 han reiterat aquest dimecres a la tarda en roda de premsa els seus arguments en contra d’una via que consideren “inacceptable” pel que fa a l’afectació urbanística i mediambiental.

Publicitat

Els manifestants sostenen que el projecte “està administrativament i conceptualment caducat”, i se senten “enormement sorpresos” en veure que ERC i el PSC “el defensen com un projecte estrella per a la recuperació econòmica del Vallès i de Catalunya”. “Això és errar de totes totes en unes apostes que haurien de ser valentes per transformar un model territorial que ara no porta enlloc i només condueix a escenaris de crisi”, assevera el portaveu de la CCQC, Toni Altayó.

A parer del col·lectiu, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha “traspassat el mort” a la Generalitat respecte al planificació de la B-40 per a què sigui el govern català “qui pateixi tot el desgast polític vinculat a la tramitació d’aquest projecte”.

La plataforma ecologista insisteix que, sigui quina sigui l’administració que hi hagi al capdavant, la B-40 no té possibilitats de tirar endavant. Asseguren que el marc administratiu ambiental “és molt diferent” ara en comparació a dècades enrere, quan es va començar a projectar la via. Altayó subratlla que “no està justificada la seva funcionalitat per ordenar la mobilitat ni amb criteris de sostenibilitat, ni d’impacte territorial ni d’emissió de gasos contaminants”.

A banda de la manifestació del 26 de febrer a Sabadell, la plataforma CCQC ha avisat que prepara actuacions administratives i jurídiques per frenar el projecte, alhora que demanarà una reunió amb el president Pere Aragonès.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió