Dimecres, 29 de setembre de 2021 - Edició 1160
La República

Els operadors garanteixen que viatjar en transport públic és segur i admeten que cal millorar la percepció els usuaris

ACN Barcelona.-Els presidents dels principals operadors de l’Autoritat del Transport Metropolitans de Barcelona (ATM) –Renfe, FGC i TMB- han reivindicat que el transport públic és segur i han admès que […]

Avatar
Agències 12/02/2021

ACN Barcelona.-Els presidents dels principals operadors de l’Autoritat del Transport Metropolitans de Barcelona (ATM) –Renfe, FGC i TMB- han reivindicat que el transport públic és segur i han admès que cal millorar la percepció dels usuaris. “Hem de treballar en combatre percepció d’inseguretat”, ha assegurat el president de Renfe, Isaías Táboas, en el debat ‘Viatjar en transport públic època de Covid-19’ organitzat per ‘La Vanguardia’, mentre que el president de FGC, Ricard Font, ha afirmat que és “fonamental” i que per enfrontar-s’hi cal “molta transparència, traçabilitat i pedagogia”. El cap d’Epidemiologia de l’Hospital Clínic, Antoni Trilla, ha assenyalat que no hi ha cap estadística que demostri que el transport públic suposi un risc alt de contagi.

En la mateixa línia que els operadors, el doctor Trilla ha subratllat que malgrat que el que concloguin les estadístiques, la percepció dels usuaris “és diferent” i ha fet una crida a usuaris i empreses “a posar de la seva collita”, uns fent ús de la mascareta i altres garantint la neteja i la ventilació dels espais. “Si aquestes condicions es donen aquest transport públic es pot considerar segur, el problema és que no es percep com a segur”, ha dit Trilla, que ha reclamat invertir aquesta percepció i ha lamentat que els ciutadans per exemple es quedin amb les “imatges negatives” de moments puntuals en un vagó de metro que “no es corresponen amb un risc real”.El president de Renfe, Isaías Tábas, ha recordat que el “desconeixement” del virus en el moment de la seva irrupció a l’Estat ara farà un any, com quan per exemple l’ús de la mascareta no era obligatori o es va reduir l’aforament els trens. Táboas ha defensat que s’han anat posant mesures, com la major neteja dels trens, i ha apuntat que la caiguda de la demanda també cal atribuir-la a l’actual “atonia econòmica” i a la interrupció de les classes presencials. En aquest sentit, ha revela que un 23% dels usuaris de Rodalies ho són per motius de formació. En el cas de l’AVE, ha apuntat també al teletreball i ha indicat que el 50% dels viatges el feien el 9% de total de viatgers.Per Táboas, cal treballar per “combatre la percepció d’inseguretat” i ha posat l’exemple dels treballadors que passen per cada vagó a netejar les zones que més entren en contacte amb els viatgers, com barres i polsadors. “És estrictament necessari? Nosaltres pensem que dona tranquil·litat al client, hem de buscar la manera de trencar la percepció inicial per desconeixement i tornar la confiança a la gent”, ha resumit.