Edició 1891

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de setembre del 2023
Edició 1891

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de setembre del 2023

Els ocellaires de la Rambla de Barcelona engeguen una ILP per ser Patrimoni Cultural Immaterial i evitar la desaparició

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Els antics ocellaires de la Rambla de Barcelona han presentat aquest dijous al matí al Parlament la documentació per tramitar una iniciativa legislativa popular (ILP) per ser considerats Patrimoni Cultural Immaterial amb la qual esperen poder fer front a l’amenaça immediata del desnonament que els ha comunicat l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta mesura, s’afegeix a la petició de mesures cautelars i al recurs d’alçada que el col·lectiu també ha presentat en els darrers dies per intentar frenar el seu desnonament. Algunes de les parades ja tenen caducat el termini de 30 dies que els va donar l’Ajuntament per entregar les claus dels seus negocis voluntàriament per evitar el desnonament i a la resta els vencerà el termini en els pròxims dies.

Per aconseguir-ho, els ocellaires inicien una recollida de signatures a les seves parades ubicades a la Rambla per intentar assolir les 50.000 signatures necessàries perquè es pugui iniciar la tramitació parlamentària. Una quantitat ja obtinguda anteriorment quan el conflicte va esclatar, al final del mandat de l’alcalde Jordi Hereu, i els ocellaires van recollir fins a 80.000 signatures presencialment.

Publicitat

Els antics ocellaires insisteixen que “no és lògic” que l’Ajuntament els vulgui desnonar sense que hi hagi cap sentencia judicial. “Davant la divergència, qui ha de dir si les nostres llicències estan caducades són els jutges”, i afegeixen que “un ajuntament democràtic hauria d’esperar que els jutjats decidissin en comptes de tirar pel dret i deixar sense feina a 100 famílies que formen part del patrimoni humà de la Rambla. No volen esperar perquè saben que perdran”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Subscriu-te al nostre butlletí

Editorial

Opinió