Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Els joves nascuts fora de la UE tenen el doble de possibilitats d’abandonar prematurament els estudis, segons l’OIM

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les.-Els nens nascuts fora de la Unió Europea tenen el doble de possibilitats d’abandonar prematurament l’estudi, segons apunta un estudi de l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM) que analitza l’accés a l’educació de refugiats i infants i joves migrants a Europa. L’informe apunta que les barreres legals, la manca d’informació, la “inflexibilitat” dels tràmits o la manca de recursos són alguns dels fets que dificulten que els migrants accedeixin a l’ensenyament, a més de les dificultats amb l’idioma o la manca de suport psicològic que reben als centres. A més, l’OIM alerta que els migrants sovint pateixen més assetjament escolar a causa dels “prejudicis”.

L’accés a l’educació és encara més complicat per als joves i infants que es troben en situació irregular, ja que només set estats de la Unió Europea reconeixen el seu dret a l’educació. L’estudi apunta que els requisits administratius són un dels factors que els impedeixen arribar a assistir a l’escola. Hongria, Lituània i Letònia els “exclouen explícitament” de l’ensenyament. Segons les dades de l’OIM, un 3,6% dels nens i adolescents escolaritzats a la Unió Europea no van néixer al vell continent. La majoria d’ells es troben a Alemanya (688.669), el Regne Unit (569.308), França (555.192) i Espanya (492,520). El que representa al voltant d’un 4% dels nens escolaritzats en aquests estats.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió