Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

Els establiments de Comertia milloren lleugerament les vendes al juny, fins a un 7,2% per sota del mateix mes de 2019

ACN Barcelona.-Els establiments de Comertia han millorat lleugerament les vendes al juny i s’han situat un 7,2% per sota dels nivells registrats en el mateix mes de 2019. En concret, […]

Avatar
Agències 05/07/2021

ACN Barcelona.-Els establiments de Comertia han millorat lleugerament les vendes al juny i s’han situat un 7,2% per sota dels nivells registrats en el mateix mes de 2019. En concret, un 38% de les empreses ha augmentat els ingressos respecte a fa dos anys, un 2% els ha mantingut i un 60% els ha disminuït. La gradual recuperació de l’activitat comercial ha fet que les empreses vagin desafectant els treballadors en ERTO de manera proporcional al comportament del consum. Tot i això, un 53% de les empreses encara manté els empleats afectats per un expedient.

Per categories, l’alimentació bàsica ha tingut un creixement del 17% i juntament amb la moda, amb un increment del 0,7%, han estat els dos únics sectors que han millorat les vendes respecte al juny de 2019. La resta de sectors han registrat ingressos per sota el mateix mes de l’any anterior. El que més ha patit ha estat la restauració, amb un descens del 30,1%, seguit de l’oci i la cultura, amb un retrocés del 23,6%, i l’alimentació no bàsica, amb una reducció del 16,1%.En el comerç en línia, la mitjana de creixement ha estat de tres dígits al mes de juny, amb un augment del 126,8% impulsat per les vendes en llar (246%) i alimentació (169,3%). A aquestes li segueixen el consum en moda (84,1%), complements de la persona (81,6%) i restauració (42,2%), amb el repartiment de menjar a domicili.El pes de la venda en línia sobre el total dels ingressos ha representat un 4,5% de mitjana en el conjunt de les empreses de Comertia. El sector amb més pes en la venda en línia és la moda, amb un 6,9% del total, seguit de la restauració i la llar, amb un 5,9% i un 4,7%, respectivament.La nova normativa de l’IVA aplicada al comerç electrònic, en vigor des de l’1 de juliol, afectarà un 16% de les empreses de Comertia que venen fora del mercat espanyol. Un 45% de les companyies assegura que no els afectarà, ja que no venen a Europa o fora del continent. De cara als pròxims mesos, un 24% dels empresaris de Comertia preveu augmentar les vendes el juliol i agost, un 37% espera mantenir-les i un 39% creu que aquest estiu serà pitjor al de 2019. De totes maneres, la primera setmana de rebaixes “no ha donat símptomes d’alegria” en el consum. La majoria de marques de moda de Comertia han registrat un descens de les vendes del 8% respecte a la mateixa setmana de l’any anterior, tot i oferir descomptes d’entre el 20% i el 30%. El primer diumenge de rebaixes amb els comerços oberts ha suposat una reducció de les vendes d’un 15% respecte al 2019 i algunes marques fins i tot han decidit no obrir perquè no els surt a compte.Per altra banda, gairebé una de cada dues empreses té previst fer front al segon semestre amb contenció, per recuperar-se del sotrac provocat per la pandèmia. Una de cada tres companyies té previst créixer i ampliar el nombre d’establiments i un 17% afirma tenir incertesa.