ACN Barcelona.-Els establiments adherits a Comertia van incrementar les vendes un 1,1% el juny respecte al mateix mes de l’any passat, segons dades de l’indicador de Retail Comertia. Aquest lleu creixement va donar-se en un 49% de les empreses, mentre que un 36% van reduir les vendes i un 15% les va mantenir. Són xifres inferiors en comparació amb el passat mes de maig, quan un 57,8% de les marques van augmentar les vendes. D’altra banda, en el primer semestre del 2019, les vendes en línia han suposat de mitjana un 4,6% del total i el marketplace s’ha erigit en un dels canals que desperta més interès, amb un 22% de les empreses que ja hi té o hi ha tingut alguna experiència i un 21% que està valorant la seva conveniència.
Per sectors d’activitat, la restauració ha liderat novament les vendes el juny amb un increment del 10,7% respecte a l’any anterior, tot i que dos punts per sota del passat maig. La segueixen Alimentació, amb un repunt d’un 2,2%; Moda, amb un increment d’un 2% i Oci i Cultura, amb un 1,1% més de vendes. Per contra, Equipament de la llar i Serveis i Automoció han disminuït i han registrat xifres negatives el juny (-3,5% i -3,1%, respectivament).A part, les vendes del comerç minorista a Espanya van superar el maig les vendes catalanes, tant de Comertia com de l’IDESCAT .