Divendres, 24 de març de 2023 - Edició 1702
La República

Els congressistes de Barcelona gasten 112,36 euros al dia en alimentació i oci, un 33% més que la resta de turistes

ACN Barcelona – Un home de 46 anys, de procedència europea, que s’està a Barcelona una mitjana de 4,6 dies i que s’allotja en un hotel. Aquest és el perfil […]

Agències 17/03/2023

ACN Barcelona – Un home de 46 anys, de procedència europea, que s’està a Barcelona una mitjana de 4,6 dies i que s’allotja en un hotel. Aquest és el perfil de congressista que arriba a la capital catalana, segons un estudi de Turisme de Barcelona, que detalla que cada visitant gasta de mitjana 112,36 euros al dia en alimentació i oci, un 33% més que la resta de turistes. En total, cada persona deixa a la ciutat una mitjana de 1.205 euros, sense comptar el viatge ni la inscripció a la fira. L’informe també destaca que més del 60% d’enquestats asseguren que la ciutat els ha influït a l’hora de decidir si participar en el congrés i tres de cada quatre asseguren que tornaran a visitar la capital catalana amb les seves famílies.

L’estudi s’ha fet a partir d’enquestes a congressistes que han estat a Barcelona durant el 2022. El document afegeix que cada persona es gasta 160,95 euros per allotjament al dia, 540,95 euros en el viatge, i 539,49 euros en la inscripció al congrés. Les xifres són “sensiblement més altes” entre els congressistes que assisteixen a fires internacionals.

Pel que fa al lloc de residència, un 27,7% són de l’Estat, un 43,5% de la resta de la UE –destaca Alemanya i els Països Baixos-, un 11,8% de la resta d’Europa –destaca el Regne Unit- i un 17% d’altres llocs del món.

En relació amb l’allotjament, l’estudi de Turisme de Barcelona apunta que la majoria de visitants opten per un hotel de 4 estrelles. Quatre de cada deu van reservar l’allotjament amb una antelació d’entre 1 i 3 mesos, dos de cada deu amb més de tres mesos i tres de cada deu el mes abans del congrés.

El president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha assegurat que les dades demostren “la importància i fortalesa de la marca Barcelona” i ha manifestat la voluntat de treballar “colze a colze amb tots els actors implicats” en l’organització dels congressos. Així mateix, ha indicat que el fet d’organitzar un congrés a la capital catalana respecte d’una altra destinació suposa fins a un 15% més de participants inscrits.

Per la seva banda, el regidor de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, ha remarcat que els congressistes són un “perfil molt interessant” de turista, ja que sovint tornen a la ciutat i els seus interessos “escapen de les grans icones”.