Divendres, 17 de setembre de 2021 - Edició 1149
La República

Els concerts de les orquestres Ràdio de Viena i l’SWR d’Stuttgart, plats fort de la temporada d’hivern a L’Auditori

ACN Barcelona.-L’Auditori de Barcelona ha programat per la temporada d’hivern 45 produccions que s’articulen en 58 concerts. Desataca, en paraules del director de L’Auditori, Robert Brufau, durant la roda de […]

Avatar
Agències 15/12/2020

ACN Barcelona.-L’Auditori de Barcelona ha programat per la temporada d’hivern 45 produccions que s’articulen en 58 concerts. Desataca, en paraules del director de L’Auditori, Robert Brufau, durant la roda de premsa de presentació de la programació, els dos concerts de “primeríssimes orquestres internacionals”. El primer serà el que oferirà l’Orquestra Simfònica de la Ràdio de Viena amb el violoncel·lista Kian Soltani, que torna a L’Auditori com a solista, i dues setmanes més tard serà el torn de l’Orquestra Simfònica SWR d’Stuttgart. La programació també inclou un intercanvi de l’OBC amb l’Orquestra Nacional d’Espanya. L’equipament també celebrarà el Festival Emergents, que reunirà els “millors joves talents del moment”.

Tota la programació d’hivern s’engloba sota el relat artístic de ‘La Creació’. La temporada començarà amb el tradicional concert de Cap d’Any que oferirà la Banda Municipal de Barcelona el dia 3 de gener. El conjunt farà vuit programes, que comptaran amb la direcció de José R.Pascual-Vilaplana, Salvador Brotons, Carlos Ramon i Philippe Bach.La programació també recupera un intercanvi entre l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBS) i l’Orquesta Nacional de España. Així, l’OBS visitarà l’Auditorio Nacional de Música de Madrid a mitjans de febrer, en les mateixes dates que l’Orquesta Nacional de España serà a L’Auditori. Brufau ha celebrat la posada en marxa d’intercanvis i ha deixat la porta oberta a fer-ne més en un futur, fins i tot amb orquestres internacionals. “Acords d’aquest tipus són un bon punt de partida per a futures gires”, ha dit el director de L’Auditori. De fet, pel que fa a gires de l’OBC, Brufau també ha destacat dos concerts que l’orquestra farà a Tarragona i al Teatre Kursaal de Manresa dedicats a les músiques de Pau Casals. Malgrat que en un principi havien de ser tres concerts, aquests són fruit d’un acord entre L’Auditori i el Liceu, en coordinació amb el Departament de Cultura. Així, la previsió és que cada any les orquestres simfòniques de L’Auditori i el Liceu puguin actuar per diferents equipaments catalans fora de Barcelona. L’OBC també farà un homenatge al compositor Robert Gerhard en el cinquantè aniversari de la seva mort. Malgrat la incertesa, L’Auditori també ha decidit tirar endavant el Festival Emergents, que agrupa alguns dels millors talents del futur. ‘Emergents’ se celebrarà entre el 25 i el 28 de març i tancarà la programació d’hivern. Hi debutaran la pianista de tretze anys Alexandra Dovgan, apadrinada de Sokolov, i la violoncel·lista Anastasia Kovekina, medalla de bronze al Concurs Txaikovski i una de les seleccionades al ‘New Generation Artist’ de la ràdio anglesa BBC. També hi seran la percussionista Vanessa Porter, el quartet de corda Aris Quartet, el trio de piano Trio Da Vinci, el Cor Jove Nacional, la Jove Capella, el Kebyart Ensemble. El jazz de Mar Serra, Pere Navarro i Clara Fiol completarà la programació del festival. A més, durant la programació d’hivern també hi haurà Les Musiciens du Louvre, en el terreny de la Música Antiga; el Trio Zen, pel que fa a Cambra; i en la nova creació les propostes de Sampler Sèries, que portarà entre altres, una performance de vuit hores del percussionista i creador Ivo Sans que vol reivindicar la jornada laboral de l’artista. La performance comptarà amb la ‘bailaora’ Sònia Sánchez i el periodista Marc Giró. Adaptació de la programació a la covid“S’ha adaptat tot a les circumstàncies”, ha confessat Brufau. El director de L’Auditori ha explicat que pel que fa a les orquestres encara tenen dubtes sobre com es podran fer els concerts i quants músics podran pujar a l’escenari, en funció de les limitacions de la pandèmia. Pel que fa als concerts internacionals, ha assegurat que estan valorant de fer dos passis, en funció de la demanda. Malgrat tot, Brufau ha explicat que algunes activitats previstes pel pròxim trimestre s’han hagut d’ajornar. És el cas del projecte de creació del Cor de L’Auditori, que naixerà la temporada 2021-22, i els concerts del cicle ‘Escenes’. Així mateix, per adaptar-se a la pandèmia L’Auditori també va posar en marxa la plataforma digital ‘L’Auditori Digital’. Brufau ha celebrat que el portal ja compta amb més de 2.700 subscriptors d’arreu del món i ha assegurat que a escala europea la iniciativa “ha despertat interès” perquè altres auditoris han preguntat sobre la possibilitat de comprar la plataforma. L’Auditori Digital seguirà vigent durant la temporada d’hivern i s’hi podran seguir en directe una vintena de concerts. A més, es faran enregistraments específics per aquest portal, entre els quals hi haurà sis cançons populars catalanes de Pedrell i obres de les compositores Sofía Martínez i Núria Giménez Comas. Campanya de suport a la música“És necessari posar el focus en la música i en les persones”, ha dit Brufau. L’Auditori ha posat en marxa una campanya de suport a la música. El vídeo presenta al pianista Josep Colom interpretant l’ària de les Variacions Goldberg de Johann Sebastian Bach. Al final de l’audiovisual hi apareix el missatge “la música sempre ha estat al teu costat, ara necessita que tu li facis costat”. “La cultura està present en tot el que fem, en tot el que consumim, i no és únicament un sector” ha reivindicat Brufau. En aquesta línia, el director de l’equipament ha considerat “insuficient” la proposta de resolució que el Parlament ha aprovat aquest dilluns sobre l’increment del pressupost destinat a cultura, que el 2022 arribarà a un 2% del total que aprovi la cambra. “La realitat és que no som un sector rellevant en l’àmbit pressupostari”, ha valorat Brufau.