Diumenge, 29 de gener de 2023 - Edició 1647
La República

Els comerços barcelonins augmenten un 8,4% les vendes en un novembre marcat pels descomptes del Black Friday

ACN Barcelona – Les vendes dels comerços de Barcelona al mes de novembre han superat els nivells de l’any anterior amb un increment del 8,4%, segons l’Indicador Retail de Comertia. […]

Agències 05/12/2022

ACN Barcelona – Les vendes dels comerços de Barcelona al mes de novembre han superat els nivells de l’any anterior amb un increment del 8,4%, segons l’Indicador Retail de Comertia. L’onzè més de l’any ha estat marcat per la companya de descomptes del Black Friday i el CyberMonday, unes jornades de descomptes en les quals el consum s’ha comportat de manera similar a l’any passat. L’increment de facturació s’explica per l’augment dels preus, ja que segons les dades de l’associació, la mitjana d’unitats venudes ha crescut un 0,4%. El resultat mostra polarització de les vendes aquest mes de novembre perquè un 66% de les empreses ha tingut augment de facturació respecte al mateix mes de 2021 i 34% ha notat descensos.

En comparació amb el 2019, les vendes durant l’últim cap de setmana de mes s’han incrementat un 3,6%.

Pel que fa a les previsions d’aquest Pont de la Puríssima i la campanya de Nadal, les expectatives de consum per part del 77% dels empresaris són molt bones, o en línia amb 2021 i 2019. Un de cada deu comerços afirma que la majoria de gent ja ha fet les compres nadalenques durant la setmana del Black Friday i un 13% més veu amb incertesa el comportament del consum.

Els empresaris preveuen que vendran un 11,4% de productes en aquest mes de desembre. D’altra banda, un 40% de les empreses ampliarà plantilla aquest mes de desembre.

En concret, una de cada quatre empreses contractarà més persones per la campanya de Nadal que l’any anterior.

Aquest mes de novembre, el 53% dels associats ha mantingut plantilla, mentre un 32% l’ha incrementat i un 15% l’ha disminuït.

Per sectors, els comerços d’oci i cultura han notat un increment del 20,1% de les vendes; mentre que els de complements personals han registrat un augment del 15,5% i la restauració del 14,8%. D’altra banda, el sector de la moda ha notat un retrocés en les vendes (-5,8%).

Durant el novembre hi ha hagut menys compra en línia que l’any passat (-2,2%).