Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

Els beneficis de Grífols cauen un 30,3% durant el primer trimestre, fins als 129,9 milions d’euros

ACN Barcelona.-Grífols va guanyar durant el primer trimestre 129,9 milions d’euros durant el primer trimestre, xifra que representa un descens del 30,3% respecte el mateix trimestre de l’any passat, segons […]

Avatar
Agències 04/05/2021

ACN Barcelona.-Grífols va guanyar durant el primer trimestre 129,9 milions d’euros durant el primer trimestre, xifra que representa un descens del 30,3% respecte el mateix trimestre de l’any passat, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els ingressos es van situar en els 1.185 milions d’euros, és a dir, un 8,4% menys que en el primer trimestre del 2020. L’empresa ha explicat els ingressos en la Divisió Bioscience recullen els efectes d’una menor quantitat de plasma obtingut durant el segon i tercer trimestre del 2020, tot i que l’augment del preu d’algunes proteïnes plasmàtiques i l’aportació de nous productes van ajudar a esmorteir el descens de les vendes, que es van situar en el 901,3 MEUR, un 13,3% menys.

El marge brut es manté en el 45% dels ingressos (45,1% en el quart trimestre del 2020 i el 45,7% en el primer trimestre del 2020). L’Ebitda es va situar en els 296,8 milions d’euros, un 15,5% menys. El marge d’Ebitda es va situar en el 25,1% dels ingressos (26% en el quart trimestre del 2020 i el 27,2% en el primer trimestre del 2020).Segons l’empresa, Grífols manté els seus nivells operatius en el primer trimestre del 2021, limitant l’impacte de la covid-19 per la contribució de nous productes, l’increment de les donacions de plasma, la gestió dels inventaris i l’ampliació de la capacitat per a l’obtenció del plasma. En aquest sentit, la companyia ha adquirit més centres, que han permès incrementar la seva capacitat en aproximadament 1,4 milions de litres addicionals de forma immediata. En els primers tres mesos de l’any, Grífols ha augmentat els volums de donacions a Alemanya per sobre els del 2019 i 2020 i als Estats Units es van recuperant progressivament. La xarxa de l’empresa està formada per 351 centres de plasma, dels quals 296 estan als Estats Units i 55 a Europa (Alemanya, Àustria i Hongria). D’altra banda la Divisió Diagnostic va créixer fins als 203,3 milions d’euros, un 21,1% més, per la contribució de les vendes del test molecular per a la detecció del virus SARS-CoV-2; mentre que en la Divisió Hospital milloren fins als 31,2 milions d’euros, un 1,7% més.Pel que fa la Divisió Bio Supplies va registrar unes vendes de fins a 56,3 milions d’euros, amb un 12,2% menys per la caiguda de vendes de plasma a tercers.