Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

Els allotjaments rurals reclamen “valentia” al nou Govern perquè aposti pel turisme de proximitat després de la pandèmia

ACN Barcelona.-Les confederacions d’agroturisme de Catalunya –que agrupen 1.250 allotjaments rurals- han reclamat “valentia” al nou Govern perquè aposti per un canvi de model turístic després de la pandèmia, centrat […]

Avatar
Agències 02/06/2021

ACN Barcelona.-Les confederacions d’agroturisme de Catalunya –que agrupen 1.250 allotjaments rurals- han reclamat “valentia” al nou Govern perquè aposti per un canvi de model turístic després de la pandèmia, centrat en el turisme de proximitat i en evitar la concentració de visitants a la franja litoral. En un acte celebrat aquest dimecres al Col·legi de Periodistes, les diferents entitats han reivindicat la importància del turisme de proximitat i han defensat la seva promoció com “una estratègia de país” i no només “una sortida” en un context de crisi. Per altra banda, el sector ha mostrat el seu optimisme de cara a la campanya d’estiu, ja que preveu ocupacions superiors al 50% en bona part del territori.

Durant l’acte d’aquest dimecres, el director de la revista ‘Descobrir Catalunya’ i un dels impulsors de la campanya per donar suport al turisme de proximitat, Joan Morales, ha llençat un missatge al nou conseller d’Empresa i Treball Roger Torrent. “Ens cal un pla turístic de país per evitar la concentració de turistes a les franges litorals i perquè la gent de la resta del territori es pugui guanyar la vida de manera digna”, ha defensat. Alhora, Morales ha reivindicat la necessitat que aquesta nova estratègia vagi acompanyada de polítiques de previsió i control d’accés en espais naturals per evitar les massificacions d’anys anteriors.”Som conscients que amb una sola campanya no podrem capgirar el model, però pensem que és important anar prenent consciència que Catalunya és una destinació atractiva també pels catalans, i no només pels turistes internacionals”, ha remarcat.Optimisme de cara a l’estiuDurant la presentació de la iniciativa, els responsables de les confederacions d’agroturisme també han donat a conèixer les previsions per aquest estiu. Els diferents portaveus han comentat que campanya de l’any passat va ser “per oblidar”, però afronten amb optimisme els mesos que s’acosten.El president de la Confederació del Turisme Rural i l’Agroturisme de Catalunya (TURALCAT), Carles Barcons, assenyala que l’ocupació prevista als allotjaments adscrits a l’associació se situarà entre el 80% i el 90% durant els mesos de juliol i agost. De fet, segons una enquesta interna, un 82% dels allotjaments creuen que aquest estiu es podria igualar o fins i tot superar les xifres d’ocupació del 2019.En la mateixa línia s’ha expressat la portaveu de la Confederació Catalana d’Agroturisme i Turisme Rural (CONCATUR), Conxa Jufresa, qui situa el percentatge d’ocupació dels establiments en una mitjana superior al 50% pels mesos de juliol i agost. No obstant això, recorda que, arran de la pandèmia, els establiments han hagut de reduir la capacitat d’aforament i deixar més temps entre la sortida i l’entrada d’hostes.Per la seva banda, la gerent de l’Associació Turisme Rural Girona, Costa Brava i Pirineu, Teresa Vilà, ha assegurat que l’ocupació dels allotjaments adherits se situa entre el 60% i el 64% entre juny i setembre, amb pics del 90% en èpoques com el pont de Sant Joan.Una campanya per reforçar el turisme de proximitatL’acte d’aquest dimecres al Col·legi de Periodistes també ha servit per presentar una acció publicitària per reforçar el turisme de proximitat a Catalunya. Impulsada per les diferents confederacions de turisme del país, la revista ‘Descobrir Catalunya’ i els impulsors del manifest ‘Descobrir per un turisme al servei del país’, la campanya juga amb la pregunta ‘finestra o passadís’, una de les preguntes que més es formulen als avions.Acompanyada d’aquesta pregunta, als cartells hi apareix la resposta ‘Si tries Catalunya, ho tens tot’, acompanyada d’imatges on apareixen finestrals que mostren llocs icònics del país i espais oberts característics de diferents punts.La campanya es difondrà a través dels mitjans de comunicació gràcies a un acord entre els impulsors de la iniciativa i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), que disposa de 365 capçaleres entre mitjans digitals i de paper.